Azonnali hatállyal felfüggeszti milánói, trevisói és bergamói járatait a Wizz Air az észak-olaszországi térség lezárása és a koronavírus terjedésének megakadályozásával kapcsolatban elrendelt intézkedések miatt.
A légitársaság közlése szerint a Budapestről és Debrecenből Milánó-Malpensára közlekedő járatait április 3-ig szünetelteti.
A magyar kormány által a koronavírus miatt felállított operatív törzs a szombati ülését követően azt közölte, hogy szüneteltetni kell a Milánó-Budapest és a Milánó-Debrecen repülőjáratokat, de közben az olasz kormány vasárnaptól vesztegzár alá helyezte az észak-olaszországi régió nagy részét.
A vasárnap délutáni órákban a Ryanair weboldalán jelent meg egy rövid közlés, miszerint légitársaság kénytelen volt törölni az Olaszország és Magyarország közötti járatait a magyar kormány által ma bevezetett tilalom miatt.
A Budapest Airport vasárnap késő délután közölte, hogy kormányzati döntés értelmében a magyarországi repülőterek 2020. március 9. hétfőtől nem fogadhatnak járatokat a koronavírus járvánnyal érintett észak-olasz városokból.
Milánó és Bergamo esetében hétfőn 0 órakor, Treviso esetében hétfőn déli 12 órakor lép életbe az intézkedés. A döntésnek megfelelően az érintett városokból közlekedő járatokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér sem fogadhatja.
Milánó-Budapest vonalon a WizzAir, Bergamo-Budapest és Treviso-Budapest vonalon a Ryanair közlekedtet járatokat.
Az érintett észak-olaszországi járatok a következők:
Légitársaság | Város | Eredeti heti járatszám |
Wizz Air | Milánó Malpensa | 11 |
Ryanair | Bergamo | 12 |
Ryanair | Treviso | 4 |
Az érintett Wizz-járatokra foglalással rendelkező utasokat a lehető legkorábbi időpontban automatikusan tájékoztatja a cég a közlés szerint.
A jegyüket a wizzair.com honlapon és a légitársaság mobilalkalmazásában megvásárló utasok e-mailes értesítést kapnak, amelyben választhatnak a viteldíj teljes összegének visszatérítése vagy 120 %-ának Wizz-egyenlegen történő jóváírása között. Az érintett utasok az e-mailben kapott linkre kattintva a Wizz Air online önkiszolgáló felületén pár kattintással választhatnak a felajánlott lehetőségek közül.
A Wizz Air felhívta az utasok figyelmét, hogy a légitársaság csak azokat az utasokat tudja értesíteni, akik a wizzair.com honlapon, vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglalták le jegyüket. Akik utazási irodában vagy online utazási ügynökségen keresztül vásárolták jegyüket, azokat arra kéri a Wizz Air, hogy lépjenek kapcsolatba azzal az irodával, ahol a jegyüket megvásárolták, hogy tájékozódjanak a lehetőségeikről.