A brit startup cég Glasgow és New York-JFK között repülte első transzatlanti járatát használtan beszerzett Airbus A380-asával.
A demonstrációs célú járatot az egykori A380-as üzemeltető wet-lease specialista, a portugál Hi Fly üzemeltette a Global Airlines számára, a korábban a China Southern Airlines flottájában szolgált, jelenleg 9H-GLOBL lajstromjelet viselő géppel, amelyet a brit startup még régebben vásárolt meg.
A közlés szerint a repülőgép első útja kereskedelmi járat volt, fizető utasokkal a fedélzeten, ám részleteket nem közölt a cég.
A repülőgép május 19-én indul vissza JFK-ről. A légitársaság a Manchester és New York-JFK közötti útvonalon egy újabb járatot tervez május 21-én, amely majd május 25-én repül vissza.

Amint korábban beszámoltunk róla, a startup Global Airlines a német Doric Aviation vállalattól vásárolt egy használt A380-800-ast még 2023-ban, amellyel tavaly tavasszal indított volna járatokat London és New York között, azután Los Angeles-be is. Később a cég azt is közölte, hogy még három óriásgép beszerzéséről kötött megállapodást, ám egyelőre egyet vett át.
Az alapító, James Asquith korábbi nyilatkozata szerint a Global Airlines visszahozná a légiutazás aranykorát, ezért választották a kétszintes óriástípust, amelyek fedélzetét egyedi elképzelések szerint újítanák fel. Bár az elmúlt időszakban az A380-as nagy karbantartáson és több tesztrepülésen is átesett, arról nincs információ, hogy a fedélzet felújítása és átalakítása megtörtént-e, így vélhetően a China Southern Airlines-tól örökölt berendezéssel repül.
A négy hajtóműves óriásgépek üzemeltetése és a megfelelő nyereséget biztosító viteldíjak melletti megtöltése a kiterjedt ráhordó hálózattal, légiszövetségi rendszerben működő, legnagyobb légitársaságok számára is kihívást jelent, így már a járvány előtti konjunktúra éveiben, a mainál alacsonyabb üzemanyagárak mellett is többük a részleges vagy teljes kivonásukról döntött.