Végrehajtotta első felszállását a Pécs-Pogányi Nemzetközi Repülőtérről a Magnus Aircraft Zrt. új típusa, a Fusion 213. Ez lehet az első olyan teljesen magyar fejlesztésű és gyártású repülőgép, amely megszerzi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusalkalmassági bizonyítványát.

A gyártó új repülőgépének prototípusa a vállalat összes dolgozójának aláírásával a törzsén emelkedett először a levegőbe november 4-én – olvasható a cég közleményében. A pilótaképzésre szánt típus a Magnus Aircraft Fusion 212 ultrakönnyű repülőgépének 2017-ben megkezdett továbbfejlesztésével jött létre.

A Fusion 213-at már a magasabb, LSA (light-sport aircraft) kategóriában tanúsítják, így alkalmas lesz PPL (Private Pilot Licence) oktatásra.

Ebben a kategóriában a megengedett maximális felszállótömeg 600 kilogramm, és az EASA típustanúsítási követelményei is nagyobbak.

Forrás: Magnus Aircraft

A Fusion 213 prototípusa első ránézésre nem sokban különbözik a Fusion 212-től, de kívülről alig észrevehető vagy nem látható fejlesztéseket és módosításokat hajtott végre a gyártó az elődhöz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelentős módosítások történtek repülőgép szerkezetében, azon belül is a kompozit rétegrendben, hogy a repülőgép képes legyen elviselni a nagyobb maximális felszállótömegből és a műrepülés miatti +6 G-s terhelésből adódó nagyobb igénybevételeket.

A repülőgép hatótávolságának 1000 km fölé növelése érdekében az eddigi egyetlen, törzsben található üzemanyagtartály mellett a szárnyakban is kialakítottak egyet-egyet.

Forrás: Magnus Aircraft

A gyártástechnológia egyszerűsítésének érdekében a korábbi típusokban található fém rácsszerkezetet – amely többek között a szárny és a törzs összekapcsolását biztosítja – egy erős kompozit elemre cserélték. A korábbi típusoknál használt forgácsolt alumínium főfutószárakat kompozit laprugós változatokra cserélték, amit házon belül tervezett és gyárt a Magnus.

A Fusion 213 pilótafülkéjének ergonómiáját a komfortosabb kilátás és a könnyebb kezelhetőség szempontjai alapján alakították ki, többek között a korábban használt Dynon EFIS-t, vagyis az összevont repülés-támogató rendszert Garminra cserélték.

A legnagyobb kihívás a repülőgép műrepülésre történő tanúsítása lesz, amely egyebek mellett új, nagyobb teljesítményű és erre alkalmas motor beépítését teszi szükségessé.

A folyamatban lévő típustanúsítás lezárását követően sem áll le a repülőgép fejlesztésével a Magnus Aircraft, elkezdték az NVFR (éjszakai repülési képesség) kialakításának előkészítését.