Az Airbus és a Boeing is évről évre nyilvánosságra hozza, hogy mennyi új pilótára lenne szükség, de most egy légitársaság vallott arról, mennyi szakembert kell felvennie a következő 10 évben.
A United Airlines a Simple Flying szerint 10 ezer új pilótát kénytelen felvenni, ha szeretné tartani a bővülési ütemet. A jelenlegi munkaerő jelentős része a következő években ugyanis eléri a nyugdíjkorhatárt, így a United most megpróbál előre gondolkodni.
A stratégiájuk része, hogy a pilóták felvételéről még akkor döntenek, amikor kadétképzőben vannak, vagyis még nincs meg a szakszolgálati engedélyük: speciális programra jelentkezhetnek, a United pedig feltételekhez köti az alkalmazást.
A United becslése szerint 12 500 pilótájuk nagyjából fele fog nyugdíjba menni 10 év alatt, helyettesítésükre és a plusz igény kiszolgálására van szükség a 10 ezer új szakemberre.
A Delta Air Lines is hasonló helyzetben van, ugyanúgy aggodalommal tölti el, hogy honnan fognak elegendő pilótát szerezni. A cégnél dolgozókat igyekeznek rávenni arra, hogy vegyenek ki fizetés nélküli szabadságot és jelentkezzenek pilótaképző akadémiákra.
A Boeing legutóbbi elemzésében azt írta, 2038-ig világszerte 645 ezer pilótára lesz szükség, csak Észak-Amerikában 212 ezer új szakemberre látnak igényt.