A magyar hátterű ultrafapados vezetője szerint ha beválik az abu-dzabi leányvállalat, akkor újabb és újabb cégeket hoznának létre saját légi üzemeltetői engedélyekkel, így egy évtized alatt hatalmasat növekedne a légitársaság.
A Routes Online konferenciáján Váradi József vezérigazgató azt mondta, nyitottak arra, hogy egyre több, önálló légi üzemeltetői engedéllyel (AOC) rendelkező leányvállalatot hozzanak létre, de csak azután hoznak erről döntést, hogy az Abu-Dzabiban, az ottani kormányzattal együtt megalapított közös cég megfelelően működik.
A következő öt évben a mostani kétszeresére bővítik a tervek szerint a Wizz Airt, majd újabb öt évben pedig ismét dupláznának, így 2030-ra a mai négyszerese lehet a fapados légitársaság mérete Váradi szerint.
Konkrét országokról, régiókról nem beszélt, annyit mondott, hogy az abu-dzabihoz hasonló, helyi együttműködéseken alapuló leánycégek létrehozásában gondolkodnak olyan térségekben, ahol nem nyílt a piac. Szerinte az ultrafapados működési modell a világ több pontján is versenyképes lehet, és így elérnék ezeket a területeket.
A cél, hogy a Wizz összesített utasforgalmát 170 millióra, a flottát 500 gépesre növeljék 10 év alatt.
Mindezen belül a keleti terjeszkedés a valószínűbb, és Váradi újra kizárta a transzatlanti járatok elindítását.
A Wizz Airnek jelenleg 235 új generációs keskenytörzsű Airbusra van megrendelése, közte 20 darab extra nagy hatótávolságú A321XLR-re.
Váradi József nem reagált az Easyjet meghiúsult megvételével kapcsolatos pletykákra, amelyek szerint a Wizz Air volt az ajánlattevő, azt ugyanakkor elmondta, hogy Európa légiközlekedési piacán továbbra is szükség van bizonyos fokú konszolidációra, amelynek az olyan fapadosok lehetnek a motorjai, mint a Wizz Air.
„Nem arra terveztük a légitársaságunkat, hogy felvásárolja a versenytársait, de nyitott szemmel figyeljük a lehetőségeket” – fogalmazott.
A vezérigazgató beszélt a résidőszabályokról is, mert mint ismert, Váradi József nem osztja az Európai Bizottság álláspontját, ugyanis szerinte már régen vissza kellett volna állítani a 80-20-as előírást, vagyis a résidők 80 százalékát használni kellene, hogy megtarthassa őket a cég. Azonban a bizottság a válság miatt a most kezdődő téli időszakra is csak 50 százalékos küszöböt határozott meg.
Váradi most úgy fogalmazott: a Wizz Air az elmúlt hónapokban a 2019-es szintnél 3 százalékkal több járatot üzemeltetett, mint mondta, versenytársai túl drágán működnek, ezért nem képesek a gyors fejlődésre.