A Wizz Air vasárnap esti London-Luton és Budapest közötti járatáról több utas is lemaradt annak ellenére, hogy állításuk szerint minimum két órával a járat indulása előtt kiértek a repülőtérre. A pórul járt utasok élő videóban jelentkeztek be a reptérről.

Kevés volt az ügyintéző a londoni Luton repülőtéren a Wizz Air járatainak utasfelvételi pultjainál, így hatalmas sorok torlódtak fel vasárnap este.

A budapesti járat több olyan utasa is lemaradt a gépről, akik a menetrend szerinti indulási időpont előtt 2 órával vagy még korábban kiértek a repülőtérre, de nem kerültek sorra a check-in, illetve poggyászfeladó pultoknál.

A pórul járt utasok élő videóban jelentkeztek be közösségi médiában. Ebből kiderült, hogy:

  • egyesek szerint 30-40, mások szerint 50-60 utas maradt le a repülőgépről
  • a vasárnap este induló mintegy tíz Wizz Air-járat utasfelvételét a kiírás szerint húsz pultnál végezték, de a gyakorlatban mindössze négy ügyintéző dolgozott, ezért hatalmas sorok torlódtak fel, emiatt késték le sokan a járatukat
  • az utasok között többen voltak, akik messziről érkeztek a reptérre, vagy éppen hazaköltöztek volna, így nem rendelkeztek elérhető szálláshellyel, a környéken lévő hotelek állítólag nincsenek nyitva
  • egyesek azt mondták, hogy a légitársaság képviseletétől és a földi kiszolgálóktól sem kaptak megfelelő segítséget, ide-oda küldözgették őket a repülőtéren
  • más utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy visszafizetik nekik a repülőjegy árát, illetve pluszban még mintegy 20 brit fontot
  • megint mások pedig azt tudták meg, hogy a szerdai járattal el tudnak utazni Budapestre, ha aláírnak egy nyilatkozatot, miszerint lekésték a járatot, és 75 font pótdíjat fizetnek
  • a lemaradt társaik nevét és elérhetőségeit összegyűjtötték egyes utasok, akik jelezték, hogy panaszt tesznek a magyar konzulátusnál, illetve jogi eljárást is indíthatnak
  • a pórul járt utasok között volt 7 hónapos várandós kismama és mozgáskorlátozott utas is

A flightradar24.com információi szerint a vasárnap esti W6 2202-es számú járat közel egy órás késéssel szállt fel a lutoni repülőtérről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az AIRportal.hu megkereste a légitársaságot, amely a következő tájékoztatást küldte:
„A Wizz Air megerősíti, hogy utasainak egy csoportja, akik a W6 2202 számú, London-Luton és Budapest között közlekedő, 2021. március 7-i járatra váltottak jegyet, sajnálatos módon lemaradtak a járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért. Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorbanállást okozhat a beszállópultoknál. Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban. A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be. A légitársaság ezúton is elnézést kér a kellemetlenségekért, és ígéri, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset többé ne fordulhasson elő.”