A magyar gyökerű fapados légitársaság ugyan jelentős mértékben tudta növelni utasai számát a december 31-én végződött negyedévben az előző év azonos időszakához képest, de ez akkora költségnövekedést okozott, amelyet nem tudott ellentételezni a bevétel.

A cég szerdán nyilvánosságra hozott jelentésében arról számolt be, hogy a forgalma növekedésével a bevétele is szépen megugrott a harmadik pénzügyi negyedévében, a 2021. október-decemberi időszakban. A légitársasággal 7,7 millióan utaztak, ami három és félszer annyi, mint egy évvel korábban, a bevétel pedig 408 millió euró volt, két és félszer több 2020 azonos időszakához képest.

Megjegyezték azonban, hogy a kerozin árának folyamatos emelkedése, a jelentésben nem részletezett egyszeri tételek és a járatok újraindítása is plusz költséget jelentett, összesen 621 millió euró volt a kiadási oldalon, ami kétszer annyi, mint az előző évben.

Fotó: AIRportal.hu

Ezt a nagy eltérést a Wizz Air sem tudta ellentételezni, ezért a légitársaság a december 31-én zárult harmadik pénzügyi negyedévet 213 millió euró üzemi és 267 milliós adózott veszteséggel zárta, szemben az egy évvel korábbi 116 millió eurós nettó veszteséggel.

Váradi József vezérigazgató az eredményközlésben arra figyelmeztetett, hogy az omikron variáns terjedése és az utazási korlátozások miatt a negyedik pénzügyi negyedévi (január-március, mivel a Wizz Air március 31-én vált – a szerk.) veszteség a most jelentettnél is nagyobb lehet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek ellenére folytatják a flotta modernizálását, az új bázisok és útvonalak megnyitását, kilátásaik szerint a nyári menetrendi időszakban 170 aktív repülőgéppel teljesítenek majd járatokat.

Bár a karácsonyi időszakban jelentős járatbővítést hajtott végre a társaság, az omikron variáns terjedése és az utazási korlátozások miatt mostanra jelentősen visszafogták a terjeszkedés ütemét.

Az Eurocontrol friss adatai szerint a Wizz Air január második felében közel 40 százalékkal csökkentette a kapacitást az első két héthez képest. A fapadosok átlagban fele annyi járatot teljesítenek 2019-hez képest, a hagyományos cégeknél ez az arány 40 százalék.