Pontosította Bombardier C-Series-megrendelését a Swiss, a még függőben lévő öt példányt a nagyobb változatra, a CS300-asra kötötte le. Így összesen ez utóbbiból húsz darabot, a kisebb CS100-asból tízet üzemeltet majd.
Megoldódhat a CSeries-para a Swissnél
Két hónapra leállították a CSeries-ek gyártását
Megvan a Bombardier CSeries második óriásrendelése
Átvette az első Bombardier CS300-ast az airBaltic
Újból változtatott a svájci zászlóvivő légitársaság, a Swiss a Bombardier új generációs keskenytörzsű regionális repülőgépére, a C-Series típuscsaládra szóló megrendelésén – írja az aero.de portál.
Eredetileg, 2006-ban harminc darabot rendelt meg a Swiss a kisebbik verzióból, a CS100-asból, majd tavaly módosította tíz CS100-asra és tizenöt nagyobb CS300-asra, függőben hagyva öt példányt.
Most azonban úgy döntött a Swiss, hogy ezt az ötöt is a nagyobb változatból kéri.
Így ha minden repülőgépet leszállított a megrendelésállományból a Bombardier, összesen tíz CS100-as és húsz CS300-as lesz majd a svájci flottában.
A nagyobb CS300-as várhatóan az idén októberben áll szolgálatba a Swiss járathálózatán, és a harminc darabos megrendelésből az utolsó példányok 2018 végéig megérkeznek a gépparkba
Stefan Vasic, a légitársaság szóvivője emellett azt is közölte, hogy addig minden hónapban várnak egy C-Seriest, de a folyamat végén lesz olyan is, hogy egy hónapban két repülőgépet vesznek át a kanadai gyártótól.
Jelenleg hat CS100-ast üzemeltet a Swiss, a típus járt a budapesti reptéren is. A nagyobb testvér, a CS300-as pedig a közelmúltban állt szolgálatba az Air Balticnál. Mindkét változatról pozitívak az üzemeltetési tapasztalatai a légitársaságoknak, ugyanakkor a Bombardier a beszállítói láncnál tapasztalt nehézségek és a Pratt&Whitney hajtóműgyár miatt problémákkal küzd, nem tudják a tervezett gyártási rátát tartani.