Történetének legjobb pénzügyi évét zárta a Lufthansa-csoport 2017-ben, az adózás előtti eredmény rekord szintet ért el, és 2018-ra is hasonló eredményt vár a német cégcsoport.

A Lufthansa tájékoztatása szerint a csoport árbevétele 12 százalékkal 35,5 milliárd euróra nőtt, miközben az egységköltségek 1,8 százalékkal csökkentek úgy, hogy az üzemelés összesített költségszintje 9,6 százalékkal 34,8 milliárd euróra növekedett. Ez úgy lehetséges, hogy a Lufthansa-csoport utasforgalom-növekedése, és az ebből származó többlet bevétel nagyobb mértékben nőtt, mint a költségszint, a költségek pedig több utasra terültek szét.

A kiigazított adózás előtti eredmény 70 százalékkal 2,9 milliárd euróra nőtt, amely rekordnak számít a csoport történetében. A német légitársasági csoport 2017-et 2,3 milliárd euró adózott nyereséggel zárta, ami 33,1 százalékkal jobb, mint a 2016-os eredményük volt.

Fotó: Lufthansa

A statisztikákból kiolvasható, hogy a hálózatos légitársaságoknál 6,6, a point-to-point cégeknél (Eurowings és Brussels Airlines) 96 százalékkal nőtt a bevétel, ennek hátterében az Eurowings terjeszkedése áll, amelyet az airberlin felvásárlása jelentett. Bár nagyot erősödött, a csoporton belül az Eurowings és a Brussels Airlines bevételei még így is „csak” 11,4 százalékot tesznek ki, a hálózatos cégek a bevétel 63,6 százalékát termelik ki, az adózás előtti eredmény legnagyobb része, 2,2 milliárd euró szintén a hálózatosoknál keletkezett.

Az adózás előtti eredmény a légitársaságoknál az alábbiak szerint alakult: a Lufthansa 50 százalékkal 1,6 milliárd euróra, a Swiss 36,5 százalékkal 550 millióra, az Austrian 57,8 százalékkal 101 millióra, az Eurowings és a Brussels Airlines pedig a 105 milliós tavalyi mínuszból idén 94 milliós plusz varázsolt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2018-as előrejelzésében a Lufthansa tovább növekvő utasforgalommal számolt, amely a magasabb kerozinárak miatti, az ideinél 700 milliónál nagyobb benzinszámlát is ellentételezni tudja majd. Összességében a Lufthansa a 2017-es szinthez közeli, attól minimálisan elmaradóadózás előtti eredményre számít.

A légitársaság igazgatótanácsa újabb öt évre, 2023 decemberéig meghosszabbította Carsten Spohr vezérigazgató megbízatását.

A szakember 2014 óta vezeti a céget és 2011 óta tagja az igazgatótanácsnak. Carsten Spohr műszaki menedzserként diplomázott, majd a Lufthansa pilóta iskolájában szerzett szakszolgálati engedélyt, később pedig kapitányi rangot szerzett, szakszolgálati engedélyét ma is fenntartja.