Megduplázza Dublin és New York (Stewart) között közlekedő járatainak számát a Norwegian, ezzel évente százharmincezer ülőhelyet kínálva az útvonalon.

Forrás: Boeing

Április 26-tól napi kettőre emeli Dublin és a New Yorktól 90 kilométerre északra található Stewart reptér között közlekedő transzatlanti járatai számát a norvég low-cost cég, ezzel évente százharmincezer ülőhelyet kínálva a népszerű útvonalon.

Az új járat helyi idő szerint reggel 8:10-kor indul az ír főváros repülőteréről, és helyi idő szerint 10:30-kor ér Stewartba. A második járat menetrendje nem változik, a gép este 8:30-kor indul az Egyesül Államokból.

A menetrenddel elsősorban a bevásárló-turistáknak kíván a légitársaság kedvezni, akik így már szállás nélkül is egynapos vásárlókörútra indulhatnak a tengerentúlra. A mostani frekvencianöveléssel a Írországból már hetente huszonkilenc alkalommal lesz elérhető valamely észak-amerikai nagyváros a cég járataival.

Az új járatot, hasonlóan a jelenlegi közlekedőhöz a cég legmodernebb keskenytörzsű repülőgépeivel, Boeing 737 MAX 8-asokkal teljesítik majd, járatonként 189 férőhellyel. A jegyek ára irányonként százhúsz eurótól indul.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

MAX-korszak kezdődött a Norwegiannél

Mint arról lapunk is beszámolt, a norvég fapados nemrég vette át utolsó Boeing 737-800-as típusú repülőgépét. Az amerikai gyártótól ezért mostantól a Dreamlinerek mellett kizárólag modernebb, 737 MAX családba tartozó keskenytörzsűeket várnak.

Ezek a gépek elődjüknél jelentősen nagyobb hatótávolsággal rendelkeznek, ezért alkalmasak transzatlanti járatok teljesítésére is. Emellett jóval kisebbek mint egy hagyományos légitársaság transzatlanti járatokat teljesítő szélestörzsű gépei, ezért jóval kisebb repterekről is üzemelhetnek. Ez kevesebb költséggel jár mint a nagy hub-repterek használata, ezzel arányosan az utasok is olcsóbban juthatnak el egyik kontinensről a másikra.

A Norwegian ugyanakkor 2020-tól veszi majd át mégnagyobb hatótávolságú, és valamivel több utas befogadására is képes Airbus A321LR (Long Range) gépeit, melyekkel már Európa belsőbb reptereiről, köztük Budapestről is tervezik járatok indítását tengerentúlra.

Forrás: Airbus