A szerb nemzeti légitársaság a görög Marathon Airlines-tól személyzettel együtt bérelt E-Jet regionális gépekkel bővítené kapacitását a 2024-es nyári menetrendben.

Az Air Serbia jelenleg egy E190-est, két E195-öst és egy E175-öst bérel a görög légitársaságtól, utóbbit csak az év végéig, amikor megérkezik a típuscsalád legtöbb férőhelyet kínáló E195-ös változatának egy további példánya helyette, egy következő pedig várhatóan 2024 elején érkezik.

A két légitársaság együttműködése nem csak ilyen, wet-lease bérlés, hanem egyre szorosabb partnerség, amely 5-6 gépre vonatkozó kapacitásvásárlási megállapodássá válik várhatóan a következő csúcsszezonra, ha a Marathon Airlines képes lesz beszerezni a gépeket a bővítéshez – nyilatkozta Jiri Marek, az Air Serbia vezére az Aviation Weeknek.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság álláspontja szerint az Embraer régebbi generációs sugárhajtású szériája ideális az Air Serbia 70-72 üléses ATR72-600-asai és 144 üléses A319-100-asai közötti kapacitás betöltésére egyes útvonalakon, ahol nagyobb kapacitásra van szükség az ATR-eknél, másokon pedig akár az A319-esek helyett is is alkalmasak.

Az Air Serbia ugyanis a belgrádi csomópontja fejlesztésére összpontosít, ehhez inkább a frekvenciák növelésére van szükség, mintsem a meglévő járatok férőhelyeinek bővítésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Air Serbia

A cég rövid- és középtávú flottája jelenleg hét ATR72-600-asból, tíz A319-esből és három A320-200-asból áll, az új generációs hajtóművek problémái miatt egyelőre sem az Embraer E2-es, sem az A220-as, sem az A320neo család forgalomba állítását nem tervezi. A hosszútávú flotta-stratégia kialakítása akkor válik aktuálissá, ha a gépek száma eléri a 35-40-et.

Az Air Serbia 2024 második negyedévéig elhalasztotta az eredetileg idén júniusra tervezett harmadik A330-200-as beszerzését, mert a bérbeadó az ellátási láncok problémái miatt az érintett gépet inkább leselejtezte, a hajtóműveit és alkatrészeit pedig eladta. A többletkapacitást a Kínába irányuló új útvonalakon (Sanghaj és Kanton) használnák, de emellett növelnék a New York JFK-re közlekedő járatok számát is.