A Ryanair nem tett le arról, hogy együttműködésre lépjen az Alitaliával, a fapados cég ráhordó járatokat üzemeltetne a fő hubokra.
A ch-aviation szerint David O’Brian kereskedelmi vezető azt mondta, továbbra is készen állnak arra, hogy feeder, ráhordó szerepet töltsenek be az Alitaliánál. Hozzátette: Olaszország számára nagyon fontosak a Rómából és Milánóból induló hosszútávú járatok, ezekre kulcsfontosságú lenne a ráhordás, illetve a regionális járatok üzemeltetése.
Olaszország új kormánya a korábbiaktól eltérően képzeli el a légitársaság jövőjét, nem szeretnék eladni, vagy kiszervezni bizonyos tevékenységeket. David O’Brian elmondása szerint még nem találkozott Danilo Toninelli közlekedési miniszterrel, bár elmondása szerint a kormány ismeri a Ryanair szándékait és ajánlatát.
David O’Brian leszögezte: nem áll szándékukban részesedést vásárolni az Alitaliában.
A Ryanair számára Olaszország kiemelt piacnak számít, járatai 18 százaléka indul a dél-európai országból és a legnagyobb belföldi piacnak számít heti 1300 járattal, amelyekkel 29 olasz repülőteret szolgálnak ki. Az Alitalia heti 2200 heti belföldi járatot biztosít 22 repülőtérre.
Eközben az Alitaliáról úgy tűnik, hogy a Lufthansa teljesen letett, nem találkoznak elvárásaik a kormány akaratával. Carsten Spohr korábban többször is nyilvánvalóvá tette, hogy egy átalakított Alitaliát szívesen megvásárolna, de úgy tűnik, a kormánynak teljesen más szándékai vannak az egyelőre adócentekből fenntartott légitársasággal: Kínában keresnek befektetőt a csődvédelem alatt működő nemzeti légitársasághoz.