Bár korábban csökkentette a megrendelt példányok számát, a Lufthansa nem tervez újabb lemondásokat a Boeing 777-es új típusváltozatára szóló szerződésében.
Miután a napokban belsős információk alapján felröppentek a hírek, hogy a Cathay Pacific lemondhat számos példányt, az Emirates pedig a korábbi után ismét csökkentené a Boeing 777X-re szóló igényét, az Aerotelegraph megkérdezte Carsten Spohr Lufthansa-vezért, mi várható a német légitársaságnál, amely szintén fontos megrendelő.
A cégvezető kijelentette: nem terveznek lemondásokat, az pedig, hogy a fejlesztés késése miatt később jutnak hozzá a 777-9-esekhez, a jelenlegi helyzetben még jól is jön.
A cég eredetileg még 34 darab 777-9-esre szerződött, amelyből 14 volt lekötés, további 20 pedig opció, majd ezt csökkentve végül még a válság előtt, 2019 őszén összesen 20 kötelező érvényű és 14 opciós példányként véglegesítette.
Spohr most úgy fogalmazott: ez a megfelelő géptípus a Lufthansának a későbbi évekre, jelenleg tárgyalnak a gyártóval az átvételek menetrendjéről, a következő esztendőkben inkább a kisebb szélestörzsűekre van szüksége a légitársaságnak.
A cég Boeing 787-esekre és Airbus A350-esekre is rendelkezik szerződéssel (vélhetően ezek a csoport más légitársaságainál is megjelenhetnek – a szerk.), ezzel kapcsolatosan a vezérigazgató most is megerősítette, amit idén februárban már elmondott: további példányok megrendelését tervezik, intenzív tárgyalásokat folytatnak mindkét gyártóval.