Túl van a bővülési ütem csúcsán a cargo piac, az év második felében az eddigieknél szolidabb, 3-4 százalék alatti növekedés vár a szektorra.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) féléves jelentése szerint a lassulás a piacokat védő szabályozások (például Amerika, Kína és az Unió büntetővámja), illetve a globális gazdaság kisebb mértékű lassulása áll. Bár ezt némileg ellentétezi a magas bizalmi index és a rendelésállomány mértéke, harmadik és negyedik negyedévben 3-4 százalék alatti bővülési ütem várható, ez pedig jelentősen elmarad a tavaly hasonló időszakban mért kétszámjegyű bővüléstől.
Ehhez hozzájárult az is, hogy a cégek befejezték az árukészletek feltöltését, így a tavalyi évben a fő hajtóerőt biztosító hatás eltűnt.
Ebben a környezetben a globális áruszállítási piac is csökkent, de ezen belül a légi szállítmányozás piacot vesztett a konténeres szállítással szemben.
A legnagyobb árukicserélő központok közül Dubajban 5,7, Frankfurtban pedig 1,1 százalékkal esett a kezelt áru mennyisége májusban az egy évvel korábbihoz viszonyítva, ugyanakkor Sanghajban 8,6, Tokióban 5, Hongkongban 4,3 százalékkal nőtt az áru mennyisége.
A légitársaságok kapacitásai az idén eddig 5,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, míg tavaly az első félévben átlagosan 1,8 százalék volt a kapacitásbővítés mértéke. Idén egyedül Európában nem érte el a bővülés mértéke (4,4 százalék) a tavalyit (6,6 százalék). A nagyobb kapacitás és a csökkenő árumennyiség a járatok töltöttségének csökkenését hozta, 46,3 százalékról 44,5 százalékra esett a load factor.