A régi formát megtartva, de új anyagokból, korszerű hajtóművekkel, digitális rendszerekkel gyártaná ismét a legendás „Tante Ju” típust a Svájcban működő cég.
A 2015-ben (újra)alapított Junkers Flugzeugwerke AG a minap megtartott friedrichshafeni Aero 2022 légiszalonon mutatta be a Ju-52 NG terveit és az előzetes, becsült műszaki adatokat az aero.de cikke szerint.
A jól ismert, ikonikus formát megtartva készítenék a típust, azonban modernebb alumíniumötvözetből, digitális avionikával, új, korszerű hajtóművekkel, valamint az elvárt biztonsági rendszerekkel.
A három erőforrás a más kis típusokból ismert RED hajtóműgyártó A03-asának egy változata lenne, áramvonalas burkolatokban, 550 lóerős legnagyobb teljesítménnyel, utazósebességnél óránként 77 literes fogyasztással.
Szilárd burkolatú futópályán mindössze 641 méter távolságot igényelne a felszálláshoz, és 631 métert a leszálláshoz, míg nedves füvön 801, illetve 733 métert.
A gép hatótávolsága 1236 kilométer, utazósebessége pedig 180 km/h lenne, 14 utassal és két pilótával, valamint szükség esetén egy utaskísérővel a fedélzeten, illetve áruszállító változatban 6 standard palettával.
A 29,25 méter fesztávolságú, 19,2 méter hosszú és 6,3 méter magas Ju-52 NG legnagyobb felszállótömege 6816 kiló lenne, és 1560 liter üzemanyaggal tölthetnék fel a tartályait.
Az utasszállító változatot főleg sétarepülésekre ajánlja a gyártó, a cargo-variánst pedig kis igényű térségek rossz kiépítettségű, akár burkolatlan futópályával rendelkező reptereinek kiszolgálására.
A digitális, képernyőkkel ellátott pilótafülkében a Garmin avionikája kapna helyet, és természetesen a személyzet rendelkezésére állna a ma megszokott irányítási, vezérlési és biztonsági berendezések széles tárháza, mint a más gépekkel való összeütközést megelőző TCAS, a robotpilóta vagy a törzsön kívül elhelyezett kamerák. Mindezeken felül repülési adatrögzítő is járna a géphez, de a légkondicionáló csak opciós volna.