Épphogy bejelentették az új olasz nemzeti légitársaság indulásának időpontját, az Italia Trasporto Aereo máris a flotta megújításán gondolkodik, hírek szerint az Airbustól és a Boeingtől is ajánlatot kértek új generációs repülőgépekre.
A Corriera della Sera az ügyet ismerő forrásaira hivatkozva azt írta, a kedvezményeket is beszámolva 5,3 milliárd USA-dollár értékű ügylettel szeretne fiatalítani flottáján az ITA.
Ugyanis, mint arról beszámoltunk, a cég október 15-én indul el az Alitaliától átvett repülőgépekkel, személyzettel és résidőkkel, a várakozások szerint a légitársaság 52 géppel vág neki az üzemelésnek.
Az első új generációs példány 2022-ben érkezhet meg az ITA flottájába, amely 2025-ig 105 tagúra növekedne, amiből 81 darab lenne a legkorszerűbb.
Szakértők szerint ezen a pályázaton az Airbusnak helyzeti előnye van, mert a jelenlegi keskenytörzsű gépek között nincs Boeing, és a hosszútávú járatokat teljesítő szélestörzsűeknél is csak a flotta felét adják a 777-esek.
Az évtized végére egyes források szerint az ITA flottájában 12 Airbus A220-300-as, 40 A320neo és 5 A321neo, valamint 23 darab Airbus A330neo/A350 lehet.
Az új társaságnak azonban viszonylag hamar döntést kell hoznia, ha 2022 harmadik negyedévében már fogadni akarja az új gépeket, mivel az általuk kért módosításokat 9-12 hónap alatt tudják elvégezni.
Mint arról korábban beszámoltunk, az ITA létrehozásáról a hónap elején, hosszas tárgyalások után jutott egyezségre Olaszország és az EU. Eközben a belföldi piacot a Ryanair és a Wizz Air is lefedte az újabb és újabb járatnyitásokkal.
A cég megalapítása és elindítása az unió versenyjogi szerveként működő Európai Bizottság jóváhagyásához kötött, mivel az állami részvétel és finanszírozás miatt az engedélyek kiadása a szerv jóváhagyása nélkül nem lehetséges.