Új orosz légitársaság létrehozását tervezi az orosz elnök, kifejezetten az ország távol-keleti, nehezen megközelíthető régióinak kiszolgálására.

Vlagyimir Putyin nemrég bejelentette, hogy új, akár állami pénzből üzemelő légitársaságot kellene létrehozni az ország keleti területein, kifejezetten belföldi üzemelésre, az ilyen irányú lehetőségek tanulmányozására már ki is adta az utasítást – írta meg a Flightglobal.

Oroszország államfője az azóta lemondott Dimitrij Medvegyev miniszterelnöktől várt volna javaslatokat, és kitételként szabta meg, hogy az új cég flottájában hazai tervezésű és gyártású gépek repüljenek, hazai hajtóművekkel felszerelve.

Illusztráció, Irkut MSz-21-300 (Forrás: UAC)

Az utasítás szerint a javaslatcsomagot január végéig kell(ene) kidolgozni és továbbítani az államfőnek, és tartalmaznia kell a kezdeti útvonal-hálózatot a várható utasforgalommal, valamint a feladathoz leginkább megfelelő, potenciálisan használható típusok listáját is.

Bár a választék annyira nem széles, főleg, ha modern, a szovjet éra után született típusok közül válogatnak csak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kezdeményezésre már az orosz repülőgép- és helikoptergyártást is felügyelő állami mamutholding, a Rosztek egyik vezetője is reagált. Anatolij Szergyukov ipari igazgató szerint most kínálkozik alkalom annak bizonyítására, hogy az orosz gépek, legyen szó akár a Szuhoj Superjetről, az Irkut MSz-21-300-asról, vagy az Ural gyártotta L-410-esről, szerinte ugyanolyan megbízhatóan üzemeltethetők, mint nyugati vetélytársaik.

Az ipari óriásvállalat mellett az ugyancsak állami tulajdonban lévő Aeroflot is jelezte, van javaslata az elnök koncepciójának megvalósítására.

A már meglévő, ugyancsak az ország keleti részének és elszigetelt területeinek kiszolgálására 2013-ban alapított Aurora Airlines-t fejlesztenék fel.

A cég 50 százalékban a Szahalin régió kormányzatának tulajdonában áll, amelynek vezetője, Valerij Limarenko egy sajtókonferencián kijelentette, hogy támogatják a projektet. Álláspontjuk szerint az Auroránál nem találni megfelelőbb partnert a kitűzött feladatok ellátására – írta meg a Russian Aviation Insider.

A légitársaság útvonalhálózata jó alapot jelent ugyan, de Putyin elképzelésének megvalósításához azt jelentősen ki kell terjeszteni, hogy a teljes távol-keleti és sarkköri régiókat is kiszolgálja.

Továbbá alapjaiban kellene újra gondolni az Aurora Airlines flottáját is, mert jelenleg csak nyugati gyártású gépeket, Airbus A319-eseket, a Bombardier Dash 8-as három különböző változatát, és De Havilland Canada DHC-6-400-sokat üzemeltetnek.

Illusztráció, az Aeroflot leányvállalata, a távol-keleti régióban üzenelő Aurora Airlines egyik DHC-6-400-asa (Forrás: Wikimedia Commons)