Egységes gyári festéssel és UAC – Civil Aircraft márkanév alatt folytatja az MSz-21 és az SSJ-100 utasszállító típusok fejlesztését és gyártását az orosz Rosztech konszernhez tartozó Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (UAC).

A gyári festésű prototípusok már az új, egységes arculatban jelennek meg a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőterén júniusban megrendezendő MAKS 2023 légiszalonon.

A repülőgépek fehér törzsén a típusjelzések nagy méretű kék feliratokkal jelennek meg, a kék alapszínű vezérsíkon pedig az UAC logója látható, mindkét, immár az Irkut vállalathoz tartozó típus esetében. Mostantól az UAC többi polgári repülőgép-prototípusa ebben az arculatban jelenik meg.

Forrás: UAC

A nyugati repülőgépekre és alkatrészekre vonatkozó szankciók miatt Oroszország célja, hogy ezekkel a típusokkal töltse fel a légitársaságok flottáját, ám mindkét típus nagy arányban épül nyugati alapanyagokra és részegységekre. Emiatt fejlesztik az MSz-21 és az SSJ-100 „oroszosított” változatait, valamint az új generációs orosz hajtóműveket. Emellett az SSJ-100-asnál eddig is számos műszaki probléma állt fenn, amelyek jelentős korlátok közé szorították a típus rendelkezésre állását. További kihívást jelent a gyártósorok kapacitásának felfuttatása is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.