Az Irkut három példányt épít tesztelések céljára a főként orosz eredetű alkatrészekből álló új változatból.

Az orosz kormányzat importfüggőség csökkentésére tett javaslatával összhangban az Irkut a Superjet 100-as típusból is készít egy főként hazai gyártású elemekből álló – SSJ-New névre hallgató – változatot.

A Flightglobal információi szerint az első két példányt repülési tesztekre fogják használni, míg a harmadik repülőgépen a sárkényszerkezet terheléses vizsgálatát végzik majd el Moszkvában.

Az egyik repülési tesztre felkészített SSJ esetén már be is építették az orosz gyártású komponenseket a Központi Aerohidrodinamikai Intézet nyilatkozata alapján.

Az SSJ korábbi változatának terhelési próbája (Illusztráció)

Ezzel párhuzamosan a terhelési próbákra szánt példány összeszerelése is megkezdődött. Az Irkut gyár szakembereinek felügyeletével zajló munkát várhatóan két hónap alatt fejezik be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A törzs, a farokrész, a szárnyak és a futómű mellett a hajtóművek súlyát szimuláló részegységek alkotta repülőgépet egy különleges tesztpadra helyezik majd, amely lehetővé teszi a túlnyomásos törzs és a létfontosságú elemek párhuzamos vizsgálatát, miközben a repülés egyes fázisait szimulálják.

Kirill Szipalo, az intézet igazgatója elmondta, hogy a teljes kutatás-fejlesztési ciklus körülbelül 5 évig tart majd. Ezalatt több mint 100 ezer szimulált repülést teljesítenek, miközben folyamatosan ellenőrzik, hogy a sárkányszerkezet különféle paraméterei megfelelnek-e a tanúsítási követelményeknek.