Programot indított a Boeing 777-200LR és 777-300ER típusváltozatok cargo-géppé konvertálására az amerikai Mammoth Freighters, amely 2023 második felében szerezné meg a szükséges kiegészítő tanúsítványokat.

A floridai székhelyű Fortress befektetési csoporthoz tartozó Mammoth Freighters a tervezési szakasz után várhatóan 2022 második negyedévében kezdené el az átalakítást az amerikai Delta Air Linestól átvett tíz Boeing 777-200LR gépen.

A GE90-110B1 típusú hajtóművekkel felszerelt cargo-gépek típusjele Boeing 777-200LRMF lesz a tervek szerint.

Forrás: Mammoth Freighters

Az alapul szolgáló 777-200LR nagy hatótávú utasszállítóból csak 61-et gyártott a Boeing, ezek közül egyet már szétbontottak, így korlátozott az átalakítható gépek száma.

Ezért a Mammoth Freighters azt tervezi, hogy röviddel a -200LRMF engedélyeinek megszerzése után a 777-300ER-re is kiterjesztené a programot, versenybe szállva az Israel Aerospace-szel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A General Electric GE90-110/115 hajtóművekkel felszerelt Boeing 777-200LRMF és 777-300ERMF átalakított gépekkel első sorban a kiöregedő, és már nem gazdaságos 747-400F és MD-11F típusokat válthatnák ki az üzemeltetők.

Fotó: AIRportal.hu