Újabb 19 gépét állítja le alkatrészhiány miatt az Air India, lassan a flotta negyede repképtelenné válik.

Az indiai News18 a pilótákat képviselő Indiai Közforgalmi Pilóták Egyesülete (ICPA) által a cég felsővezetésének írt levél alapján azt közölte, hogy a 19 repülőgépből 9 darab Airbus A321-es volt, és mindegyiket alkatrészhiány miatt kellett leállítani. Emiatt az Air India számos járatát törölte, a bevételek pedig tovább csökkennek.

Az ICPA levele szerint az Air India flottájának közel 23 százaléka már repképtelen, mert a javításokhoz nincs alkatrész, mintegy 3,6 milliárd dollár értékű az a géppark, amely nem termelhet pénzt a milliárdos veszteségeket felhalmozó, egyelőre az adófizetők pénzéből lélegeztetőhépen tartott légitársaságnak.

Az A321-esek mellett az igáslónak használt, sűrű székezésű és a frekventált járatokon haszmált A319-esek közül is egyre többen dőlnek ki a sorból. Ezeket a járatokat a belföldi hálózaton repülik, ahol egyre nagyobb a verseny egyebek közt a fapados IndiGóval. Ez viszont további szignifikáns bevételkiesést okoz. Az A320-asok között is csak azért jobb a rendelkezésre állás, mert érkezett néhány új neo a flottába.

 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szélestörzsű gépek között is van némi lemorzsolódás: a triplahetesek közül 5, a Dreamlinerek közül kettő nem repül. Előbbi típusból 17, utóbbiból 27 szolgál az Air India kötelékében.

Talán a gépek leállításánál is fontosabb, hogy a folyamatos géphibák miatt nagyon sok a váratlan járattörlés, vagy késés, a menetrend betartása nem a legerősebb tulajdonsága.

Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi lesz az Air Indiával, a kormány megpróbálta privatizálni, de senki nem jelentkezett a milliárdos veszteséget és adósságot felhalmozó nemzeti légitársaságot. A kormány már világossá tette: addig finanszírozzák a céget, amíg nem sikerül eladni azt.

Fotó AIRportal.hu