Az American Airlines is elköteleződött a Zero Avia regionális típusokba szánt rendszere mellett.
A United után a másik nagy amerikai légitársaság is úgy döntött, hogy regionális típusainál hidrogén-elektromos meghajtással próbálja elérni a nulla karbonkibocsátást.
A befektetéssel egy időben megkötött szándéknyilatkozat alapján az American Airlines akár 100 darab hajtóműre is opciós jogot szerzett.
A ZA2000-RJ hidrogén-elektromos hajtás legkorábban ezen évtized végén állhat szolgálatba, lehetővé téve, hogy a légitársaságok 2050-re elérjék a nettó zéró karbonkibocsátást.
Az American Airlines klímacéljainak elérését közlése szerint emellett az is támogatja, hogy igyekszik élen járni a fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemagyag (SAF) használatában. A világon elsőként kapott a Nestétől az ICAO CORSIA programja által jóváhagyott biokerozint, míg a következő öt évben a Gevo vállalattól is érkezik közel 2 milliárd liter.