A japán versenyhatóság jóváhagyta a Korean Air és az Asiana Airlines egyesülését, miután lemondtak reptéri résidőkről, valamint megválnak az Asiana cargo-üzletágától, az ügylet véglegesítéséhez még az EU és az USA áldása is szükséges.
Dél-Korea két meghatározó légitársasága még 2020-ban jelentette be egyesülési szándékát, ám a világjárvány és az érintett versenyhatósági jóváhagyások hiánya miatt egyelőre nem sikerült véglegesítenie az üzletet.
A Korean Air közlése szerint a japán jóváhagyás jelentős mérföldkő, így a 14 kulcsfontosságú piacról már csak az EU és az USA versenyhatóságainak jóváhagyása szükséges.
A kedvező japán döntés érdekében a légitársaság hét útvonalon ad át repülőtéri résidőket (fel- és leszállási jogokat) versenytársainak, bár korábban a hatóság 12 útvonal esetében fogalmazott meg igényeket.
A további jóváhagyások megszerzése érdekében a légitársaság megválik az Asiana áruszállító üzletágától, ám ez csak az egyesülést követően történik majd meg.
A Korean Air várakozása szerint az Európai Bizottság a következő hetekben jóváhagyja az összefonódást, miután a légitársaság jelentős vállalásokat tett, ám az amerikai hatóságok áldásához még több, az útvonalhálózatot érintő változtatásra lesz szükség.