Jelentősen csökkentette kerozinfogyasztását a Lufthansa-csoport 2017-ben: egy utast 3,68 liter üzemanyaggal szállítottak 100 kilométerre a taglégitársaságok. Ez 4,5 százalékkal kevesebb a 2016-os adatnál, és nagyrészt az új generációs, takarékosabb repülőgépnek köszönhető.

Miután 2015-ben és 2016-ban is ugyanannyi volt az átlagos kerozinfogyasztás a Lufthansa csoport légitársaságainál, tavaly végre sikerült csökkenteniük az üzemanyaghasználatot. A holding eredményeit az air-journal.fr francia hírportál közölte, amely szerint a korábbi stagnáláshoz képest jelentős fejlődés történt e téren.

A Lufthansa és társai ugyanis 2017-ben egy utast 3,68 liter üzemanyaggal szállítottak 100 kilométerre. Ez az átlagérték pedig 4,5 százalékos javulást jelent a megelőző két évben mért 3,85 literes adathoz képest.

A közlés szerint a megtakarított több mint 25 millió liter kerozin kétszázötven München-New York járat teljesítésére elegendő egy A350-900-as típusú gépnek.

A Lufthansa Airbus A350-ese Budapesten (Fotó: AIRportal.hu)

Emellett ez a mennyiség 7,7 millió euróval csökkentette az üzemanyagra fordított kiadásokat. A különböző intézkedésekkel a szén-dioxid kibocsátást is jelentősen csökkentette a holding. A közöltek szerint minden légitársaság kivette a részét a kerozinfogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében.

Hirdetés

A holding légitársaságai tavaly 29 új repülőgépet állítottak forgalomba, a tájékoztatás szerint az A320neók és A350-esek, illetve a Bombardier C Series-ek hozzájárultak a javuló eredményhez.

Hirdetés