A Lufthansa 2016-ra 12 százalékkal csökkentette repülőgépeinek egy utasra vetített fogyasztását a 2006-os szinthez képest, és a környezeti lábnyomot digitalizációval csökkentené tovább.

A társaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az egy utasra és 100 kilométerre vetített üzemanyag-fogyasztás átlagosan 3,85 literre jött ki, ez 12 százalékkal alacsonyabb, mint 2006-ban, és az összfogyasztás az előző évi szintnek felel meg. A Lufthansa Csoport összesen 183 hatékony üzemanyag-felhasználást ösztönző projektet valósítottak meg 2016-ban, amelyek révén 620 ezer tonnával mérsékelték az éves szén-dioxid-kibocsátást.

A megtakarított kerozinmennyiséggel egy Airbus A320 hat héten át naponta egyszer elrepülhetne Frankfurtból Berlinbe és vissza.

A Lufthansa Airbus A320neójának Pratt & Whitney hajtóműve.
(Fotó: Lufthansa)


A társaság minden évben megjelenő környezetvédelmi jelentésében azt is kihangsúlyozta, hogy rendszeresen új, hatékony és csendes repülőgépeket vásárol. 2016-ban szinte minden héten új gépet állítottak üzembe, közülük kettő világpremier volt: a Swiss bevezette a C Series flottát, a Lufthansa járatain pedig elindította az első Airbus A320neo utasszállítót.

Emellett 2016 decemberében a Lufthansa megkapta a 25 megrendelt A350-900 modellből az első darabot. Jelenleg hármat üzemeltet ebből a korszerű és környezetkímélő nagy távolságú repülőgéptípusból.

A nemek közti egyenlőségre is hangsúlyt fektet a Lufthansa, a megtett lépéseket szintén ebben a jelentésben rögzítik. Munkatársi gárdája 144 nemzet állampolgáraiból áll, és külön figyelmet fordítanak a nők arányának növelésére a vezető pozíciókban. Globális szinten a vezetők 15,6 százaléka volt nő a Lufthansa Csoportnál a jelentéskészítési időszakban, ami 0,7 százalékponttal magasabb, mint az előző évben.