Újabb klasszikus típusokat vonnak ki az európai légitársaságok, a holland KLM légitársaságnál 20 évnyi Fokker történelem végére kerül pont, a német Lufthansánál pedig az 1968 óta üzemeltetett 737 típus búcsúzik.

Fotó:AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó:AIRportal.hu

A Fokker 70 utolsó repülése a KLM határidőnaplójában 2017. október 27-re van bejegyezve, mellyel a jelenleg 14 gépes flotta befejezi pályafutását, de természetesen az így keletkezett űr nem marad betöltetlen.

A KLM Royal Dutch Airlines első Fokker 70-esei 1996-ban álltak szolgálatba, és jelenleg 14 gép képezi a flottát, ezzel pedig a társaság a legnagyobb üzemeltetője a holland gyártású twinjeteknek.

Ezen időszak alatt minden egyes gép megközelítőleg 38.000 órát repült, ezért döntött úgy a KLM, hogy ideje lecserélni őket Embraer E175 és 190-ekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Főleg úgy, hogy utóbbival már 2009 óta repül a cég regionális járatokra szakosodott leányvállalata, vagyis a KLM Cityhopper, de a rövidebb törzsű Embraer E175-ös is levegőben van április óta, és leginkább azért különleges, mert Európában az első olyan E-Jet, amire már az új wingletek kerültek.

Ezzel mind az aerodinamika tulajdonságok, mind pedig a gazdaságosság javul, ami két fontos tényező a repülésben. A Fokkerek nyugdíjazása után a légitársaság E-jet flottája 2018-ra válik teljessé, ami a számok nyelvén 17 darab E-175-öt, és harminc E-190-et jelent.

Érdekes vonulata a váltásnak, hogy a társaság ezzel a lépéssel a legnagyobb Fokker állomány címét a legnagyobb Embraer flottáéra cseréli, igaz, ezt már csak európai viszonylatban mondhatja el magáról.

Frissíti flottáját a Lufthansa csoport is, az Austrian a Fokkereket, a Lufthansa a Boeing 737-eseket vonja ki

A 737-es egyik őspéldánya a Lufthansa korabeli festésében. (Forrás: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A 737-es egyik őspéldánya a Lufthansa korabeli festésében. (Forrás: Lufthansa)

Nem csak a KLM válik meg a Fokkerektől, hiszen ahogy arról oldalunk is beszámolt, az Austrian is úgy döntött, ideje végső búcsút venni a holland repülőgépipar remekműveitől, és nem azért, mert rossz gépek, hanem mert eljárt felettük az idő.

Az Austrian Airlines E-195 flottája 2017 végére töltődik fel teljes létszámra, ami azt jelenti, hogy a huszonegy Fokkert tizenhét Embraer váltja, de az ülések száma lényegében nem változik, hiszen utóbbiak 120 ülésesek, míg a leköszönő gépek kiviteltől függően 80-100 utasra voltak kitalálva.

Nem csak a Fokkerek kerülnek az idősek otthonába, hanem a típus 48 évnyi hűséges szolgálata után októberben a Lufthansa utolsó 737-esei is, melyek így közel öt évtizeden át dolgoztak a német légitársaságnak.

A Lufthansa 1968-ban kezdte meg a típus üzemeltetését a 737-100-zal, és a családból még hét darab 737-300 teszi naponta a dolgát.

A Lufthansa célja a továbbiakban az, hogy egyszerűsítse a flotta típusonkénti összetételét, ami leginkább az üzemeltetési költségek csökkentésében játszhat szerepet, és a Flightglobalúgy tudja, hogy Airbus A320 a fő irányvonal, de desztinációtól függően lehetnek eltérések a beszerzésekben gyártót és típust illetően.