További Boeing 787 Dreamlinerek megrendelését jelentette be az All Nippon Airways (ANA) légitársaságot irányító holding és az amerikai repülőgépgyártó.
A japán légitársaság tizenegy 787-10-es és egy 787-9-es megvásárlásáról állapodott meg a Boeinggel, valamint öt 787-9-esre opciós jogot szerzett.
A még véglegesítésre váró rendelés értéke jelenlegi listaárakon meghaladja az 5 milliárd amerikai dollárt – a Boeing közlése szerint.
A légitársaság a fentieken túl az Atlantis Aviation Corporation lízingcégen keresztül további három, vadonatúj 787-9 Dreamlinert állít forgalomba.
A mostani az ANA hatodik Dreamliner-megrendelése 2004 óta, a típusból összesen immár több mint száz példányra adott le igényt. A légitársaság – amely a típust elsőként forgalomba állító cég volt – jelenleg 71 Dreamlinert üzemeltet, a korábbi rendelésekből még 12 példány vár átadásra.
A döntés pofon a Rolls-Royce számára, ugyanis a most megrendelt 787-esekhez a General Electric GEnx-1B hajtóműveit választotta az ANA.
A japán légitársaság az összes eddigi 787-esén a brit gyártó – számos műszaki problémával küzdő – Trent erőforrásait használja.
A most megrendelt, legnagyobb befogadóképességű 787-10 változattal a légitársaság a kiöregedő, belföldi járatokon használt Boeing 777-eseit váltja le.
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt, kompozit anyagokból készült szélestörzsű gépek forgalomba állításával jelentősen javul a belföldi útvonal-hálózaton használt flotta üzemanyag hatékonysága, jelentősen csökken a károsanyag-kibocsátás és a zajszennyezés is.
A közlemény nem tér ki arra, hogy mik a cég további tervei az elsőként átvett Boeing 787-8 Dreamlinerekkel, amelyek 2021-ben elérik a 10 éves kort.