Flottamegújítási programja keretében 2019-ig megválik összes McDonnell Douglas MD-80-as típuscsaládba tartozó repülőgépétől az American Airlines. A légitársaság most újabb nyolc Super 80-asát küldte tárolásra Roswellbe, a sivatagi repülőgép-temetőbe.
A nyugdíjazott nyolc repülőgépet (N7550, N426AA, N7548A, N424AA, N7547A, N555AN, N967TW, N70425) egy kivételével új kora óta üzemeltette az American.
Az N967TW példányt – amint arról a gép lajstromjele is árulkodik – a Trans World Airlines-tól (TWA) „örökölte” a légitársaság, ez utóbbi volt egyébként a legfiatalabb – 19 éves – a most nyugdíjazott kontingensből, 1999-ben állt forgalomba, majd 2001-ben került az Americanhoz.
Mind a nyolc gépet Dél-Kaliforniában, a Long Beach repülőtéren egykor működő McDonnell Douglas gyárban készítették.
A három legidősebb példány közel 32 évet szolgált a flottában, 1986 novemberében adta át őket a gyártó az Americannek.
A nyolc Super 80-as összesen több mint 628 ezer órát töltött a levegőben és több mint 336 ezer ciklust (repülést) teljesített és körülbelül összesen 38,7 millió utast szállított.
Az American Airlines flottájában a mostani nyugdíjazási hullám után is marad még 34 példány asokak által kedvelt, kényelmes 2-3-as székezésű, ámbár öreg és hangos típusból.
Az American útvonalhálózatán döntően Boeing 737-800-asok és 737 MAX 8-asok helyettesítik majd a Mad Dogként is becézett típust 2019-től, de korábban szóba került, hogy szerepet játszanak az űr betöltésében az európai gyártmányok is, abból is főleg a legkisebb befogadóképességű, Airbus A319-es.
A korábbi hullámban, egyszerre 20 darab MD-80-as nyugdíjazásról videót is közzétett a légitársaság:
#TBT to last week when our #AATeam said so long to 20 Super 80s. 🏾
Közzétette: American Airlines – 2016. szeptember 1., csütörtök