Teljesítette a több fedélzeti rendszer együttműködését igénylő olyan ejtőernyős teszteket az Embraer KC-390, amelyeken a rakodótérből nagy tömegű rakományt juttattak célba a levegőből, illetve a terhet alacsony sebességnél dobták ki.

Forrás: Embraer

A brazil fejlesztésű KC-390 többcélú teherszállítóban számos fedélzeti rendszer teljesen új típusú, magasabb szinten automatizált, mint az előző generációs gépekben.

A típus rakterében teljesen automata rakománykezelő és dobási rendszer található, munkaállomásáról a rakodásvezető (loadmaster) minden feladatát az eddigieknél kisebb munkaterheléssel és az aktuális állapotok pontosabb áttekintésével végezheti.

Ehhez kapcsolódik még az Embraer saját fejlesztésű CCPD (valós idejű dobási pont kalkuláció) algoritmusa, amely ejtőernyős dobások előtt és közben az időjárási viszonyok, a gép helyzete, sebessége, valamint a rakomány jellege ismeretében adja meg a pilótáknak a teher pontos célba juttatásához a kidobásra ideális területet.

A gyártó közleménye szerint ezen speciális rendszerek működését vizsgálták a gyakorlatban többféle nagy tömegű rakománnyal és dobási szituációban, az USA haderejének arizonai bázisán, a tesztek pedig nemrég sikerrel értek véget.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első szituációban egyetlen platformra elhelyezett 19 tonnányi, míg a másodikban két részletben összesen 24 tonna hadianyagot dobtak ki a raktérből. A szakemberek ezután próbálhatták ki a több kisebb egységre osztott rakomány, illetve a katonák dobását, minden esetben sikerrel.

A KC-390 ezzel a világ egyetlen közepes teherszállítója, amely alkalmas ilyen extrém üzemeltetésre – hangsúlyozza az Embraer közleménye.

Ebben ugyanakkor nem térnek ki arra, hogy csak a multifunkciós változatként emlegetett, légi utántöltésre is alkalmas KC-390, vagy a nemrég C-390 Millenniumra átnevezett, kifejezetten szállító változat is alkalmas-e ilyen műveletekre.

A repülések nagy része alatt a le- és felszállást leszámítva a pilótáknak nem kellett beavatkozni a gép irányításába, a leginkább munkaigényes műveleteket is emberi beavatkozás nélkül hajtotta végre. Ennek köszönhetően mind a gyártó saját, mind az első felhasználó brazil légierő tesztpilótáinak visszajelzése is pozitív.

Videó a KC-390 ejtőernyős tesztsorozatáról

The #Embraer #C390 #Millennium proved its design capabilities to air drop. Watch this web series new episode to find out the technologies that allow the aircraft to set new standards for efficiency and safety while performing this mission #Embraer50 #EmbraerStories

Közzétette: Embraer – 2019. december 12., csütörtök