A közelmúltbeli egymilliárd eurós tőkeemelés után ismét hasonló lépésre lehet számítani az Air France-KLM-csoportnál, miután a cég első negyedéves pénzügyi egyenlege is jelentős veszteséget mutatott.

A francia állam április elején hagyta jóvá a vállalat korábban biztosított 3 milliárd eurós hitel hibrid kötvénnyé való átalakítását és az újabb 1 milliárdos feltőkésítést, amelybe a China Eastern Airlines is beszállt.

Fotó: Air France-KLM

Ennek eredményeként javult ugyan a cég mérlege, de a negyedéves pénzügyi elemzés szerint újabb tőkebevonásra lehet szükség, ezt a lehetőséget továbbra is vizsgálják. Az időszak végén a csoportnak 8,5 milliárd euró készpénzállománya és elérhető hitelkerete volt.

A francia-holland légitársasági csoport a második negyedév elején hasonló forgalomra számít, mint az elsőben, majd az oltási programoknak köszönhetően az Egyesült Államokban és Európában az igényszint növekedése várható.

A harmadik negyedévben már a 2019-es szint 55-65 százaléka lehet a felkínált kapacitás, de az üzemi eredmény az első negyedévi szinten maradhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez azt jelenti, hogy a cég nagyjából egymilliárd eurós üzemi szintű veszteségre készül. A március 31-én zárult időszakban ugyanis a társaság 2,1 milliárd euró (a tavalyi azonos időszakhoz képest 56 százalékkal kevesebb) árbevétel mellett 1,1 milliárd euró üzemi veszteségről adott számot, utóbbi 44 százalékkal rosszabb, mint egy évvel korábban. Az adózott eredmény 1,4 milliárdos veszteséget mutatott, ez 17,8 százalékkal rosszabb, mint tavaly ugyanilyenkor.

A tőkeköltés 2 milliárd euró marad, de ezt elsősorban új gépek beszerzésére fordítják majd. Ehhez kapcsolódóan megjegyezték, hogy az év első három hónapjában két Embraer E195-E2, illetve két Boeing 777-es érkezett a flottába.