Az újonnan a típusra kifejlesztett szárnyvég tollazata három, különböző szögben elhelyezett elemből áll, így papíron tovább csökkentheti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A portugál Hi Fly légitársaság közleménye szerint a világon elsőként fogják kipróbálni az Aircraft Performance Company (APC) által tervezett, Trinitair elnevezésű új megoldását, amely annyiban különbözik az eddigi megoldásoktól, hogy három, különböző szögben elhelyezett elemből áll.

A gyártó szerint 2 százalékkal képes csökkenteni a fogyasztást az újfajta elrendezés, amelyet utólagosan egyelőre csak az A330-asokra lehet felszerelni alig egy nap alatt.

Forrás: Hi Fly

A fogyasztás csökkenésével a károsanyag-kibocsátás is mérséklődik, minden kilogramm el nem égetett kerozin 3,16 kilogrammal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. A közleményben példaként a Frankfurt és Hongkong közti útvonalat említették, amely során ezzel a megoldással 1,2 tonna kerozin elégetését és így 3,7 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megspórolni.

Az új eszközzel emellett a hajtóműveknek is elegendő kisebb teljesítményen üzemelniük, így a kopás is kisebb, a repülőgép hatótávolsága, terhelhetősége is emelkedik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó szerint az új műszaki megoldással azért is a Hi Fly-t keresték meg, mert a repülőgépek és személyzet bérbe adására szakosodott portugál vállalat nagy figyelmet fordít a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra. A nemrég kivont és szétbontott Airbus A380-asok festése a korallok védelmére hívta fel a figyelmet, emellett a Hi Fly volt a világon az első légitársaság, amely „kitiltotta” az egyszer használatos műanyagokat a fedélzetről, 2022 végére pedig működése teljesen karbonsemleges lehet.