Rekordnyereséggel zárta első félévét a Ryanair, amely az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében újfajta szárnyvégekkel szereli fel Boeing 737-800-asait. A jövő évi növekedési tervének elérése attól is függ, hogy a Boeing határidőre tudja-e szállítani az ígért mennyiségű MAX-ot.

Az ír fapados légitársaság adózott eredménye elérte az 1,371 milliárd eurót a vállalat szeptember 30-án zárult első pénzügyi félévében, ez a járvány előtti év azonos időszakának nyereségét is meghaladja a cég közlése szerint.

Az április és szeptember közötti időszakban a légitársaság összesen 95,1 millió utast szállított, a repülőgépek átlagos üléskihasználtsága elérte a 94 százalékot, ami 15 százalékpontos növekedés 2021-hez képest, a jegyárak pedig 14 százalékkal haladták meg a járvány előttit.

Ennek köszönhetően a légitársaság bevételei elérték a 6,62 milliárd eurót, ami 207 százalékos növekedésnek felel meg.

A kedvező eredmény elérésében a cég álláspontja szerint szerepet játszott az is, hogy a forgalmas nyári hónapokban a légitársaság hálózata megbízhatóan működött, jórészt sikerült elkerülni az iparágban általánosnak tekinthető súlyos zavarokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság a most következő, téli hat hónapos időszakra veszteséges működést prognosztizál, ugyanakkor az utasok száma éves szinten elérheti a 168 milliót, amely 13 százalékkal meghaladja a járvány előtti 2019-es évét.

Fotó: AIRportal.hu

A közlés szerint hacsak nem történik a háború vagy a járvány kapcsán előre nem látható fejlemény, az intézkedéseiknek köszönhetően várhatóan sikerül minimalizálni a téli veszteségeket, és így a kimagasló első féléves nyereséggel együtt az éves eredmény bőven a pozitív tartományban maradhat, 1 és 1,2 milliárd euró közötti összeget érhet el.

A háború miatti gazdasági válság és infláció ellenére Michael O’Leary vezérigazgató nem vár jelentős csökkenést a keresletben, mert az utazási igény nem szűnik meg, álláspontja szerint ez inkább a low-cost modellben működő légitársaságok alacsony jegyárai felé terelheti az utasokat.

A légitársaság szeptember végéig 77 darab új generációs Boeing 737 MAX 200 (737-8200) típusú repülőgépet állított forgalomba, és az év végi ünnepi utazási időszakig még 10-12 átadását várja.

A következő nyári időszakig további 51 új generációs példányt kellene forgalomba állítani a tervek szerint, a jövő évre tervezett növekedés elérése nagy mértékben függ attól, hogy az amerikai gyártó képes lesz-e időben szállítani a gépeket – emelte ki a vezérigazgató.

A Ryanair a Flightglobal beszámolója szerint döntött arról is, hogy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében több mint 400 Boeing 737-800-as repülőgépének szárnyvégeit cseréli le újfajta, a MAX-sorozaton lévőhöz hasonló, kettős tollazatú (split-scimitar) wingletekkel.

A több mint 200 millió dollárból megvalósuló beruházás a téli szezonban kezdődik, 409 repülőgépre vonatkozik, és 1,5 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást.

Fotó: AIRportal.hu