A kínai belföldi légiutasok száma négy hónap után először ismét átlépte az 1 milliót, de Európában is élénkül a forgalom. Az Austrian Airlines 600 millió eurós mentőövet kapott az osztrák államtól és anyacégétől, a Lufthansától. A földi kiszolgáló cégek körében is elkezdődött a leépítés, a Ryanair szerint nem lesz hosszú életű a brit karantén.

A Flightglobal cikke szerint Kínában június 5-én a belföldi utasforgalom átlépte az egymilliós határt.

Azon a napon 11 ezer járaton 1 millió 4 ezren repültek, ez 38 százalékkal kevesebb az egy évvel ezelőttihez képest, az idén viszont február óta nem volt ilyen nagy a forgalom.

Fotó: J. Patrick Fisher, Wikimedia Commons

A járatok kihasználtságának még van hová fejlődnie, a kínai hatóságok jelentése szerint a gépeken az ülőhelyek átlagosan 70 százalékban voltak foglaltak. Májushoz képest azonban szembetűnő a változás, mivel az egész hónapban átlagosan 786 ezer utas volt naponta 9500 járaton.

Európában is érződik már, hogy június elején több légicég is újraindította járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Eurocontrol adatai szerint kontinensünkön a múlt héten három egymást követő napon is átlépte a járatszám a hatezret, erre március vége óta nem volt példa.

Az Austrian Airlines lapunkhoz eljuttatott közleményében tudatta, hogy a légitársaság megállapodott az osztrák állammal és anyacégével, a Lufthansával a pénzügyi segítségről.

A bécsi központú nemzeti légitársaság összesen 600 millió euró értékben kap segítséget, ebben állami forrás, hitel és tőkeinjekció is van.

Az állam 150 millió euró értékű támogatást ad, amely a koronavírus-járvány miatti veszteség finanszírozására szolgál.

A Lufthansa 150 millió euró értékben tőkét emel a cégben, 300 millió euró hitel pedig a bankoktól érkezik, ezt a cégnek 2026-ig kell visszafizetnie.

Az állam több feltételt is szabott: meg kell szüntetni a regionális járatokat azon városok felé, amelyek közvetlen gyorsvasúti összeköttetésben vannak a repülőtérrel, és legfeljebb 3 óra alatt elérhetőek.

Ez belföldi járatokat érint, amelyeket Bécs helyett más Lufthansa gyűjtő-elosztó központtal kell összekötni.

Emellett 2030-ra 9,5-ről 8,5 kilogrammra kell csökkenteni a 100 utaskilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátást.

A légitársaságok után a földi kiszolgálóknál is elkezdődött a létszámleépítések időszaka, az Air Cargo News a DVZ közlekedési lap információit idézve azt írta: a Fraport több ezer embert rúghat ki, a Swissport belga leányvállalata pedig csődöt jelentett.

Az értesülés szerint a Fraport a munkavállalói 14 százalékát, 3 ezer embert bocsáthatja el.

A vállalat reagálásában konkrét számokat nem közölt, de elismerte, hogy „a várható forgalomhoz kell igazítani” a cég méretét.

A Fraport azzal számol, hogy még 2023-ban is 15-20 százalékkal alacsonyabb lesz a forgalom, mint a járvány előtt.

Egy héttel a Brussels Airlines járatainak újraindulása előtt dobta be a törölközőt a Swissport belga leányvállalata – írja a Brussels Times.

A becsődölt földi kiszolgáló a brüsszeli fő légikikötő járatainak 60 százalékát, köztük az összes Lufthansa-légitársaságot szolgálta ki, emiatt a repülőtér most vészforgatókönyvön dolgozik.

Mint arról korábban beszámoltunk, több, turizmusban érdekelt cég is nemtetszését fejezte ki a brit karanténszabályok miatt. Az egyik leghangosabb ellenző Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, aki most a Reutersnek nyilatkozva azt mondta, korántsem biztos, hogy hosszú életű lesz az intézkedés.

Szóba hozta az International Airlines Group (IAG) által kezdeményezett, de az Easyjet és a Ryanair által támogatott pert is: O’Leary szerint nagyon nagy a valószínűsége, hogy nyerni fognak a bíróságon.

A brit kormány is érzi, hogy rossz intézkedést hozott, ezért remélhetőleg a bíróság eltörli, így nem a kabinetnek kell megtennie ezt – vélekedett a Ryanair-vezér.

Úgy véli: alakuljon bárhogy is, a kötelező karanténról szóló intézkedést legkésőbb június végén vissza fogják vonni.

Fotó: Ryanair