Rutin karbantartás után ismét elérhetővé teszi ügyfeleinek a világ egyetlen An-225-ösét az ukrán Antonov Airlines, mert hiába mutatkozik hatalmas piaci igény a kisebb „testvér” An-124-esekre, most nincs belőlük elég.
A túlméretes rakományok, vagy extra nagy mennyiségű áru szállítására hadra fogható Antonov An-124 Ruszlánok száma megfeleződött november közepe óta. Ennek oka, hogy a Volga-Dnepr egyik gépének novoszibirszki balesete után a légitársaság a vizsgálat végéig minden gépét földre parancsolta.
A cég kilenc példánya mellett mindössze nyolc további gép repül a típusból kereskedelmi forgalomban a világon, egy az Egyesült Arab Emirátusokban, a Maximus Air Cargo flottájában, illetve hét az ukrán Antonov Airlines tulajdonában.
Utóbbi cég ezért úgy döntött, a hatalmas keresletre reagálva több hónapos szünet után bérelhetővé teszi az egyébként csak különlegesen nagy vagy nehéz áruk szállítására használt An-225 Mriját, a világ legnagyobb teherszállító repülőgépét.
A döntésről a Flightglobal cikke számolt be. Egyébként azoknak az ügyfeleknek, akik több fordulóra béreltek volna ki egy-egy Ruszlánt, előnyös megoldás lehet a Mrija nagyobb kapacitása, amely akár 250 tonnát, maximum 1100 köbméternyi árut is elszállíthat egy repüléssel.
Az An-225-ös április és június között több járatot is teljesített Kína és Európa, valamint Észak-Amerika között, ezeken a járatokon a járvány elleni védekezéshez szállított felszereléseket a repülőgép. A repülőgép augusztus elején Bangor és Tel Aviv között repült több köztes megállóval egy járatot, azóta kijevi bázisán állt.
Az UR-82060 lajstromjelű gép a szükséges rutin-karbantartásokat követően teljesíthet újra járatokat.
Erre, ha minden jól megy nem kell sokat várni, mert az An-225 nagyjavítása és modernizálása tavasszal fejeződött be, ami után március végén emelkedett először a levegőbe. Ezen kívül az Antonov Airlines hét – köztük a két, 150 tonnára növelt teherbírású – An-124 Ruszlánjával is igyekszik minél több megrendelést teljesíteni.