Újra napirendre került az AirAsia X hosszú távú low-cost járatokat üzemeltető légitársaságnál az Európa és USA irányába történő terjeszkedés. A légitársaság már korábban is dédelgetett olyan terveket, miszerint Európába és az USA-ba indítanának járatokat, azonban tavaly nyáron a London-Gatwick és Frankfurt irányú útvonalak terveit levették a napirendről. Előbbire pedig már az engedélyt is megkapták 2017-ben.

Forrás: Airbus

Venggatarao Niadu az AirAsia X útvonalhálózatért és a hatósági kapcsolattartásáért felelős vezetője a Brisbane-ben megrendezett Routes Asia 2018 rendezvényen megerősítette, hogy újra vizsgálják a lehetséges, Ázsián kívüli útvonalakat.

A légitársaság szakemberei Ázsiát Európával, valamint az Egyesült Államokkal összekötő útvonalak 2019-es megnyitásának tervein dolgoznak, annak ellenére, hogy Tony Fernandes a csoport vezérigazgatója tavaly nyáron még azt nyilatkozta, hogy feladták az ultrahosszú járatok indításának terveit. A vezérigazgató ezt akkor azzal támasztotta alá, hogy például a londoni piacon az erős árverseny miatt nehéz lenne profitot termelniük.

Niadu szerint a légitársaság ezért inkább most azt tervezi, hogy kisebb (második, vagy harmadik kategóriába eső) reptereket kötne össze elsődleges célpontokkal, vagy akár később másodlagos reptereket másodlagos repterekkel, elkerülve a zsúfolt központi légikikötőket.

Az AirAsia X 66 darab A330-900neo típusú repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, melyeket 2018 és 2027 között vesznek át, korábbi szándékuk szerint az új generációs szélestörzsűeket használnák az új hosszútávú járatokra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az AirAsia X flottájában jelenleg 22 darab A330-300-as repülőgép teljesít szolgálatot.

AirAsia X ≠ Thai AirAsia X

Korábban az AirAsia-csoporthoz kötődő thai légitársaság, a Thai AirAsia X (ami nem azonos a Kuala Lumpur-i központú AirAsia X-szel!) vezérigazgatója 2016-ban és később 2017-ben is azt nyilatkozta, hogy diszkont modellben működő, közvetlen, low-cost járatok indítását fontolgatja bázisáról, a Bangkok Don Mueang repülőtérről több kelet-európai városba, köztük Budapestre, Prágába és Varsóba.

Ugyanezen a rendezvényen a Thai AirAsia X képviselője azt nyilatkozta, hogy az európai járatok csak hosszabb távon szerepelnek a légitársaság tevei között. Először tanulmányozniuk kell és meg kell érteniük az adott piacok működését csak ezt követően, öt éves távlatban tervezik a piacra lépést Európában.

A Thai AirAsia X 2014. februárban kezdte meg működését. A vállalat hosszú távú diszkont járatokra fókuszáló légitársaság, melynek 49%-os tulajdonosa az AirAsia vegyesvállalati formában. A Thai AirAsia X hat darab A330-300-as repülőgépet üzemeltet és további három példányra van megrendelése a típusból.

Forrás: Airbus