Több európai városba ismét közlekedik a Turkish Airlines, a KLM júliustól pedig bővíti kínálatát. A Easyjet szerint bár hálózatának 75 százaléka elérhetővé válhat augusztusra, a kapacitás csak 30 százalék lehet. Célegyenesbe ért a Virgin Australia eladása, és új irányelveket adott ki a légiközlekedés számára az ICAO, miközben tovább nőtt az áruszállítás kapacitáshiánya áprilisban.

Az utazási korlátozások feloldásával egyre több légitársaság indítja el járatait vagy bővíti a már meglévő szolgáltatását. Legutóbb a Turkish Airlines közölte, hogy júniusban hat európai országba indítja újra nemzetközi járatait a Reuters jelentése szerint.

A török nemzeti légitársaság Budapestre egyelőre nem fog repülni, az első fázisban 16 német, svájci, osztrák, holland és svéd városba közlekedik majd, belföldi útvonalak mellett.

Bővítést jelentett be a KLM, amely a honlapján azt közölte, hogy júniushoz képest júliusban a járatainak száma 60 százalékkal emelkedik, a járvány előtt tervezett kapacitás 25-30 százalékát dobják a piacra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A holland királyi légitársaság elsősorban népszerű mediterrán célállomásokat tesz elérhetővé júliusban, de több interkontinentális járat is újraindul.

Így St. Maarten, Aruba, Paramaribo és Quito is visszakerül a hálózatba. Kerestük a légitársaságot, hogy a budapesti útvonalán várható-e járatsűrítés, esetleg gépcsere. Jelenleg a KLM naponta egyszer közlekedik Budapest és Amszterdam között Embraer E190-esekkel.

Fotó: AIRportal.hu

Újabb bővítésre készül a június 15-től óvatosan újrainduló Easyjet is, a Reuters szerint a légitársaság augusztusig az eredeti járathálózatának 75 százalékát építené vissza. A korlátozások feloldásával júliusban már 1000 útvonalon közlekedne, ami a tervezett célállomásai számának fele, innen bővítene tovább.

Az Easyjet azonban a járvány előtti szinthez képest még rendkívül alacsony járatsűrűséggel üzemelne: a tervezett kapacitásnak csupán a 30 százalékát építené vissza a nyár végéig.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) új ajánlást adott ki a repülőterek, légitársaságok számára, amelyben öt fázisra osztotta az újraindulást és a tennivalókat.

A szervezet honlapján elérhető ajánlásokat a WHO-val, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetséggel (IATA), és országok kormányaival, egészségügyi szerveivel közösen dolgozták ki.

Az ICAO többek közt az utasok repülőtéri ellenőrzésével, beszállításával, a repülőgépek fertőtlenítésével, a levegőztetőrendszer karbantartásával, a személyzet vizsgálatával, a cargo-járatok üzemeltetésével kapcsolatban fogalmazott meg ajánlásokat.

Az utasokra vonatkozó eljárások között több olyan is szerepel, amely az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) múlt héten kiadott javaslatcsomagjában már benne volt: érintésmentes technológiák használatára, távolságtartásra, fertőtlenítésre vonatkozó pontok is szerepelnek.

Forrás: Budapest Airport

Egy másik jelentős szervezet, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) lapunkhoz eljuttatott közleményében azt tudatta, hogy áprilisban tovább nőtt az áruszállítás kapacitáshiánya.

Adatai szerint hiába csökkent 27,7 százalékkal az igény az áruszállítás iránt az egy évvel korábbihoz képest, a kapacitások a belly cargo hiánya miatt 42 százalékkal zuhantak, ez az áruszállítási statisztika vezetése óta bekövetkezett legnagyobb visszaesés.

Ezek együttes hatásának köszönhetően az áruszállító járatok átlagos kihasználtsága 11,5 százalékkal 58 százalékra ugrott, ez pedig a valaha mért legnagyobb bővülés.

Az ülésekre pakolt, hálóval lerögzített dobozok a Lufthansa egyik Airbus A350-900-as repülőgépének turista osztályú kabinjában. (Forrás: Lufthansa)

A koronavírus-járvány miatt csődvédelembe vonult Virgin Australia csődbiztosai kedden kijelölték azt a két befektetőt, amelyek végleges, kötelező érvényű ajánlatot adhatnak a légitársaságra.

A Flightglobal híre szerint a Bain Capitallal és a Cyrus Capitallal kezdik meg a tárgyalásokat az ajánlat kidolgozásáról. Mint írták, mindkét cég anyagi háttere stabil, megfelelő mennyiségű tőkével rendelkezik, és mindketten voltak már légitársasági befektetők. A csődbiztos június 30-ára várja a tárgyalások lezárását.

A Virgin Australia egyik 737-800-asa (Forrás: Wikimedia Commons)

Hosszú vita és egyeztetés húzódik a berlini Tegel légikikötő végleges bezárásáról, és felmerült a járvány miatt az ideiglenes szünet is, de most úgy tűnik, tovább maradhat nyitva az Otto Lilienthal-repülőtér.

Mint arról mi is beszámoltunk, június 15-én két hónapra lezárták volna az utasforgalom drasztikus csökkenése miatt. Júniustól azonban több légitársaság is újraindította berlini járatait, így dinamikus növekedésnek indult az utasok száma.

A Berliner Morgenpost szerint Engelbert Lütke Daldrup, az üzemeltető cég vezetője azt mondta,

az fogja eldönteni Tegel bezárását, hogy június közepéig hogyan alakul a forgalom, és mennyire lesznek képesek a mostani szabályok között ezt kiszolgálni.