Eleve rossz döntést volt az egyszerűsített beszállító kapukat (BBG) megépíteni Budapesten, így minden más jobb megoldás lenne – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója az AIRportal.hu kérdésére válaszolva.

A kazáni járatot bejelentő sajtótájékoztatót követően a vezérigazgató a kormány két héttel ezelőtti nyilatkozatára reagálva azt mondta, üdvözlik, hogy a kormányzat változtatni akar a helyzeten, mert ezen beszállító kapuk felépítése eleve rossz döntésnek bizonyult. Ebből kiindulva pedig a helyzeten csak javítani lehet – mondta Váradi József.

Arra a kérdésre, hogy az egyéb utasbeszállítási módszerek plusz költségeit áthárítja-e a repülőtér az utasokra, Váradi József csak annyit mondott: az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy a repülőtér magas profittal üzemel.

Fotó: AIRportal.hu

Váradi József közölte, hogy a Wizz Air flottájában jelenleg 114 repülőgép teljesít szolgálatot, és a társaságnak 273 repülőgépre van megrendelése. A 2026-ig leszállítandó gépek egyik részét a régebbi példányok cseréjére, másik részét a flotta bővítésére használják majd.

A tervek szerint a Wizz Air 2027-re 300 darab repülőgépet üzemeltet majd, tízezer dolgozója lesz, és évente százmillió utast szállít majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A321XLR-ek megrendelésével kapcsolatban Váradi József konkrét bejelentés nélkül azt mondta, Budapestről New York és India is elérhetővé válik a típusváltozattal, de egyelőre vizsgálják, hogy hol tudnák a legjobban hasznosítani, és mivel a cég hálózata a Kanári-szigetektől Dubajig terjed, azon is érdemes gondolkodni, hogy a már meglévő hálózaton mely külső pontokat érdemes összekötni.

Mint ismert, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter két héttel ezelőtt a Kormányinfón beszélt arról, hogy a repülőtérnek december 31-ig meg kell oldania az egyszerűsített beszállító kapuk (az úgynevezett “bádogkarám”) kiváltását, ellenkező esetben akár rendeleti módon bezáratják az épületet.

A Wizz Air a Paris Air Show-n jelentette be, hogy megállapodást írt alá az Airbusszal húsz darab A321XLR vételére. A repülőgépek forgalomba állítása a 2023-tól kezdődő három éves időszakban várható.