Átment az extrém hideg körülmények között végzett teszten az Irkut MSz-21-300, jelentős mennyiségű jéggel a szárnyain is biztonságosan képes repülni.

Az új orosz keskenytörzsű utasszállító típus egyik proto-példányát korábban Arhangelszk repülőterére repülték át, hogy onnan 3-5 órás utakat teljesítsen sarkköri klímájú területeken. A 14 alkalom során a szakemberek a természetes jegesedés repülési jellemzőkre gyakorolt hatását vizsgálták – írta meg Russian Aviation.

A nemzetközi előírások szerint a kereskedelmi típusoknak 7,6 centiméteres jégréteg alatt is teljesíteniük kell a normál körülményekre kiszámított repülési jellemzőket.

Erre azért van szükség, hogy akkor se legyen probléma, ha a jégtelenítő rendszer nem üzemképes.

Az orosz mérnökök szerint az MSz-21-es felülmúlta az előírást, 8 centis jéggel is hozta a paramétereket. A repülések során mindemellett több fontos rendszer, mint a futóművek, a fényszórók és a jégtelenítő is jól vizsgázott, megfelel mind az orosz, mind az európai szabványoknak. A helyszín kiválasztásának oka az, hogy a térségben ebben az időszakban gyakori a jégképződés az időjárási jellegzetességek miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Videó az MSz-21-300 sarkköri tesztrepüléseiről