A koronavírus-járvány következményei miatt a Lufthansa jelentősen visszavágja nagy kapacitású repülőgépeinek számát, A380-asok, Jumbók, A340-esek távoznak végleg, de az A320-as flotta is kisebb lesz. Megszorítás lesz az Austrian, a Swiss, a Brussels Airlines működésében is, és bezárják a Germanwingset.

A német légitársasági csoport honlapján megjelent közlemény szerint az igazgatóság nem számít arra, hogy gyors fellendülés lesz a járvány után.

A vezető testület szerint hónapokba telik majd, mire feloldják az utazási korlátozásokat, és évekbe telik, mire a globális kereslet eléri a válság előtti szintet.

A világosabb Lufthansa-kék a cég egyik Boeing 747-400-as repülőgépén. (Forrás: Lufthansa)

Emiatt az igazgatóság úgy döntött, hogy csökkenti az üzemméretet, így kevesebb gépre lesz szükség.

A légitársaság 2022-ről előrehozta hat Airbus A380-asának kivonását, emellett hét Airbus A340-600-as, három A340-300-as, és öt Boeing 747-400-as távozik idő előtt az aktív flottából.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A keskenytörzsűek közül tizenegy régebbi A320-ast vonnak ki. Ezzel együtt a Lufthana csökkenti a frankfurti és a müncheni kapacitásait is.

A Eurowingsnél tíz A320-astól vesznek korai búcsút, illetve csökkentik a cég hosszútávú kapacitásait is, de erről többet a cég közleménye nem árult el. A diszkont leányvállalat(ok) korábban bejelentett átlakítását felgyorsítják, a ma még a Eurowingsnek járatokat teljesítő Germanwings például teljes egészében megszűnik.

Fotó: AIRportal.hu

A reorganizáció érinti az Austrian Airlines-t és a Brussels Airlines-t is, mindkét cégnek csökkentenie kell a flottája méretét, további részletek ezzel kapcsolatban később várhatók.

A Swiss ugyan most nem von ki végleg gépet, de későbbre halasztja az új példányok átvételét, és fontolóra veszik az idősebbek idő előtti kivonását.

Mindezek mellett a Lufhansa minden légitársasága megszüntetett minden wet-lease alapú gépbérlést.

A vállalat hangsúlyozta: igyekeznek minden dolgozójuknak másik munkát találni a cégen belül, erről még megkezdték a tárgyalásokat a szakszervezetekkel.

Fotó: AIRportal.hu

Willie Walsh, az International Airlines Group (IAG) vezérigazgatója eközben az Airline Watch szerint arról beszélt a befektetőknek, hogy fontolóra veszik a Boeing 747-400-asok és Airbus A340-600-asok kivonását, előbbi típus a British Airways-nél, utóbbi az Iberiánál üzemel.