Több évnyi súlyosan veszteséges üzemelés után a hongkongi Cathay Pacific az előzetes adatok ismeretében százmillió dolláros nagyságrendű nyereségre számít a 2018-as pénzügyi évre.

A társaság honlapján tette közzé profitfigyelmeztetését, amely általában azt szokta jelenteni, hogy a korábban becsültnél kisebb adózott eredményt ér el a cég. Ebben az esetben azonban örömhírt hozott a Cathay Pacific: két év veszteséges üzem után újra nyereséget vár a társaság.

Az auditált adatokat márciusban teszik közzé, a társaság a külső cég által még nem ellenőrzött főkönyvi adatokra hivatkozva azt írta, 293 millió dollár adózott nyereségre számít. A befektetők ennél kisebb, 120 millió dollár körüli nyereséget vártak.

A 2017-es évet 152 millió dolláros veszteséggel zárta a Cathay Pacific.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság Rupert Hogg két évvel ezelőtti kinevezésekor kezdte meg a költségcsökkentő lépéseket, a program 2019-ben fejeződik be, és a jelek szerint sikerrel terelte vissza a céget a jövedelmező üzemelési pályájára. A közlés szerint ebben az utasélmény fokozása és a bevételmenedzsment javítása is segített.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség elemzése szerint az elmúlt időszakban a Cathay Pacific és a Singapore Airlines is hasonló cipőben járt. A kínai légitársaságok dömpingje és a ráhordó kapacitás hiánya miatt a hosszú távú járatok piacán jelentős ellenszélben küzdöttek, és nem javította a helyzetet az öböl-menti arab társaságok kapacitásbővítése, az általuk kínált szolgáltatások magas színvonala sem.

A Cathay azonban rengeteg pénzt fektetett az utasélmény fokozására, új, alacsonyabb fenntartási költségű gépeket rendeltek, de segített a kerozin árának csökkenése, valamint az, hogy a versenytársak kicsit visszább vettek a kapacitásokból.