Végrehajtotta szűzrepülését az Il-114-300-as turbólégcsavaros orosz utasszállító típus a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről.

A Rosztyeh orosz állami vállalat közlésére hivatkozva az MTI azt írta: az első út során a hajtóművek működését, a repülőgép stabilitását és irányíthatóságát, valamint a repülőgép rendszereinek működését tesztelték.

A repülőgépet TV7-117SzT-01 típusú hajtóművekkel szerelték fel, amelynek gyártója az orosz Egyesült Hajtóműépítő Vállalat (ODK). A típus programjáról bővebben korábbi cikkünkben írtunk.

Forrás: UAC

Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette, hogy az utasszállító sorozatgyártása a tervek szerint a tanúsítvány 2022-re várt megszerzése után kezdődik, és 2030-ig száz darabot fognak legyártani belföldi és külföldi megrendelőknek.

Szergej Csemezov, a Rosztyeh vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az Il-114-300-asnak nincsenek nagy igényei a repülőterek felszereltségi szintjét illetően, Észak-Oroszország, Szibéria és a Távol-Kelet zord körülményei között is működőképes, és optimális utastér-kapacitásának köszönhetően a regionális közlekedés fejlesztésének alapjárművévé válhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: UAC

Az Il-114-300-as az Iljusin tervezőiroda által a nyolcvanas években kifejlesztett Il-114-100-as utasszállító korszerűsített változata, 68 utas vagy 6,8 tonna rakomány szállítására alkalmas regionális útvonalakon. Hatótávolsága maximális terheléssel 1 400 km. A típus 500 kilométert képes megtenni óránként, maximális utazómagassága 7 600 méter.

Vlagyimir Putyin elnök még 2014-ben rendelte el a modernizált Il-114-es gyártásának megszervezését, de a munkálatok határidejét azóta többször kitolták. Manturov 2018 végén arról beszélt, hogy az értékesítést 2022-re tervezik megkezdeni.

A napokban ez már a második nagyon várt szűzrepülés volt Oroszországban: az Irkut MSz-21 orosz gyártású hajtóművekkel felszerelt, -310-es típusjelű változata december 15-én hajtotta végre első felszállását.