Bár több mint hétszáz repülőgépet szeretne az idén átadni az Airbus, főképp a problémás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt lehetséges, hogy nem tudja tartani ezt a célszámot. Eközben a gyártó arra készül, hogy az A350-esekből még többet szereljen össze havonta.
Az A320neo Pratt&Whitney-hajtóműveinek ismert műszaki gondjai miatt lehetséges, hogy nem tudja tartani az idei évre tervezett több mint hétszáz repülőgép átadását az Airbus – írja az aero.de portál.
Az európai gyártó közlése szerint mivel a már üzemben lévő példányokra is kell cserehajtóműveket szállítania a Prattnek, az Airbusnál készülő újabb és újabb A320neo-khoz a tervhez képest kevesebbet képes készíteni.
Augusztus végéig háromszáztíz A320-típuscsaládba tartozó gépet adott át az Airbus, ebből hetvenhat tartozik az új generációs neo-változathoz.
Mintegy kétszáz A320neo és A321neo átadását tervezi még az idén a gyártó, de a Pratt-hajtóművek problémái miatt ez a cél nehezen lesz tartható az Airbus közleménye szerint.
Már az idén nyáron érkeztek olyan hírek, hogy akár hónapokba is telhet az A320neo-program felpörgetése a Pratt-problémák miatt. A hajtóműgondok miatt egyébként a konkurens CFM szintén új generációs LEAP-hajtóműve egyre több megrendelést kap, az aero.de korábbi cikke szerint az idén eddig már 10:1 arányban veri a Pratt gyártmányát az új szerződéseknél.
Az Airbus ettől az ügytől függetlenül azt is közölte, hogy „stratégiai döntést hoztak” a hajtóműházak saját gyártásba vételéről.
Az európai gyártó mindeközben azon is dolgozik, hogy az A350-esek kibocsátási rátáját növelje az aero.de másik cikke szerint. Az Airbus persze nem kommentálta a Leeham News értesüléseit.
Az információk szerint már 2019-től havi tizenhárom A350-es készülhetne. Az Airbus egyik szóvivője csak annyit ismert el, hogy 2018 végéig havi tíz gépes ütemre állnak, amelynek további növelésére valóban látnak lehetőséget.
A gyár az idén nyolcvan példányt szeretne átadni az új generációs szélestörzsűjéből, bár ezt is beszállítói problémák nehezítik. Amint megírtuk, a kabinberendezéseknél vannak hiányosságok az A350-esek esetében. Az idén augusztus végéig negyvenhárom példányt sikerült átadni az üzemeltetőknek.
Mind az Airbus, mind a Boeing a 2020-as évek legelején felfutást vár a hosszú távú utakra szánt szélestörzsűek piacán a német portál összeállítása szerint, a kiöregedő, leváltandó repülőgépek miatt. Ezért az amerikai gyár már bejelentette, hogy a jelenleg havi tizenkettőről tizennégy példányra növeli a 787-esek összeszerelési ütemét, vélhetően az Airbus is ezért készülhet ilyen lépésre a maga A350-esével.