Az Air China, a China Eastern és a China Southern előzetes becslése szerint a megelőző év után tavaly is negatív eredményt értek el, a fokozódó belföldi verseny, a nemzetközi forgalom lassabb újraépülése és a globális ellátási problémák miatt.

Kína legnagyobb légitársaságainak pénzügyi eredményei jelentősen javultak 2023-hoz képest az erőfeszítéseik nyomán, de a kihívások miatt várhatóan mindhárom vállalat veszteséggel zárja 2024-et is – derült ki a Flightglobal összefoglalójából.

Az Air China előrejelzése szerint nettó vesztesége 160–240 millió jüan (20,8-31,2 millió euró) között lesz, ami jelentős csökkenés az előző évi 1 milliárd jüan (130 millió euró) veszteséghez képest.

A légitársaság közlése szerint a javuló eredmény a bevételek optimalizálása és a működési hatékonyság területein megtett intézkedéseknek köszönhető, az egyre bizonytalanabb és komplexebb üzemelési környezetben, valamint a belföldi piacokon fokozódó verseny mellett.

Fotó: AIRportal.hu

A China Eastern Airlines hasonló kihívásokról számolt be, megemlítve, hogy az üzleti utazások iránti kereslet elmarad a várttól. A sanghaji székhelyű légitársaság 3,3 és 4,3 milliárd jüan (429-559 millió euró) közötti veszteséget prognosztizál 2024-re, amely szintén jelentős javulás az előző évi 8,2 milliárd jüanos veszteséghez képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat közlése szerint a szigorúbb költségkontroll, az útvonalhálózat optimalizálása, a gyűjtő-elosztó repülőterek áteresztő képességének megnövelése, a marketingaktivitások reformja, valamint az üzleti és pénzügyi területen elmélyített integráció segítette a veszteségek leszorítását.

Fotó: AIRportal.hu

A China Southern Airlines a versenytársak által említett piaci kihívások mellett kiemelte az ellátási lánc zavarait, ezen belül a repülőgép-alkatrészek beszerzésének drámaian megugrott költségét, illetve a nemzetközi forgalom vártnál lassabb visszaépülését.

A légitársaság 1,25 és 1,87 milliárd jüan (162-243 millió euró) közötti nettó veszteséget vár 2024-re, ez ugyancsak markáns javulás az előző évi 4,2 milliárd jüanos (546 millió euró) mínuszhoz viszonyítva.

Fotó: AIRportal.hu