A CFM56-os lett a világ első hajtóműcsaládja, amely átlépte az 1 milliárd repült órát. Ezzel együtt a leggyorsabban összegyűjtött óraszám címét is elhódította a vállalat.

CFM56 gyártósor (Fotó: CFM International)

37 évvel ezelőtt szállt fel a Delta Air Lines egyik DC-8-asa, amely egyben az első repülőgép is volt, amelyet ezzel a hajtóműtípussal szereltek fel.

Az azóta eltelt időben további hét altípust fejlesztett ki a vállalat, amelyek több, mint 20 különböző kereskedelmi és katonai típuson alkalmaznak.

A CFM eddig 33400 darab CFM56-os hajtóművet szállított le több, mint 600 üzemeltetőnek.

Nemcsak a legtöbb repült óra rekordját állította be a CFM56-os, hanem a leggyorsabban összegyűjtött óraszámét is. Míg a félmilliárd óra 28,5 év alatt lett meg, a következő félmilliárdhoz már csak 8,5 éve volt szükség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez nem is csoda, hiszen a CFM56-hajtóműveket egyebek mellett a világ legelterjedtebb keskenytörzsű típusain, az Airbus A320(ceo)-család gépein és a Boeing 737 Classic és Next Generation típusokon is alkalmazzák.

A CFM azonban nem pusztán csak a hajtóművet értékesíti, hanem komplett támogatást is nyújt mellé. Több, mint 250 fős kihelyezett technikai személyzet segíti a légitársaságokat, valamint 40-nél is több karbantartó központ is az üzemeltetők rendelkezésére áll világszerte.

A hajtóműtípus, bár még évekig szolgálni fog a különböző légitársaságoknál, már több évtizedes konstrukció. Ezért a CFM – válaszul a repülőgépgyártók igényeire – a CFM56 tapasztalatai alapján kifejlesztette az újgenerációs LEAP hajtóműcsaládot, amely teljesíti a modern kor követelményeit. Utóbbi típust szerelik az új generációs Airbus A320neo gépek egy részére és a Boeing 737 MAX-családra is.