Új szolgáltatással bővíti az Air France a business osztályú kabintermékét: augusztustól már a virtuális valóságot garantáló headsetek is elérhetőek lesznek, kísérleti jelleggel egyelőre a Saint Martin-i járaton. hamarosan egyre több járaton találkozhatunk majd kiterjesztett valósággal, és 3D-s moziélménnyel is.
A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a filmnézés izgalmas megújításának érdekében ezúttal a SkyLights nevű startup céggel közösen dolgozta ki legújabb szolgáltatását, melynek bevezetése után virtuális valóság headseten keresztül nézhetik kedvenc filmjeiket a légitársaság utasai.
Elsőként a Párizs és Saint Martin között közlekedő repülőgépek utasai próbálhatják ki a fedélzeti szórakozás legújabb formáját. Az Airbus A340-es járatok business osztályát választó ügyfeleknek augusztustól 4 headsetet és mintegy 40 filmet és sorozatot kínál a légitársaság.
A tesztidőszak után újabb útvonalakon is elérhető lesz a virtuális valósággal fűszerezett fedélzeti mozizás élménye.
A technológiával már nagyon sok légitársaság foglalkozik, a Lufthansa idén januárban tartott kütyüparádét Frankfurtban, ahol számos fejlesztést mutattak be. Többféle 360 fokos VR szemüveggel kapcsolatos újítása is van a németeknek, az eszközökön általában filmeket lehet az eddiginél sokkal jobb minőségben lejátszani.
De a virtuális valóságban rejlő lehetőségekre már sokan felfigyeltek, mivel rengeteg lehetőséget látnak ebben a technológiában. Például az utas már előre megtekintheti majd a business osztályt, szemügyre veheti a lábteret. De ugyanez elérhető lehet a gépen utazva a szállodák szobáitól az éttermekig.
Ezen kívül a VR szemüveg másra is jó lehet: például elénk varázsolhatja a csillagos eget egy éjszakai repülés során, az Airbus pár éve már mutatott be ilyen kezdeményezést. A Spafax is azzal kísérletezik, hogyan lehetne külső kameraképek segítségével gyakorlatilag átlátszóvá tenni a gépek falát.