Öt éves növekedési terve részeként visszakéri az Oman Air-nek és a Turkish Airlines-nak bérbe adott Boeing 777-eseit és 787-eseit a Kenya Airways.
Az elkövetkezendő időszakra elkészített növekedési terve részeként visszakéri az ománi és a török légitársaságoknak korábban bérbe adott szélestörzsű, Boeing 787-8 és Boeing 777-300ER típusú gépeit a Kenya Airways, mert a gépeket mostantól saját hálózatán kívánja használni.
A gépeket két évvel ez előtt, 2016-ban adta bérbe a légitársaság, a működés-racionalizálási és költségcsökkentési intézkedései részeként.
A gépek azért váltak feleslegessé akkoriban, mert a kenyaiak több hosszútávú járatot is megszüntettek a programban. Az átstrukturálásnak köszönhetően azonban a Kenya Airways a tavalyi évet nyereséggel zárhatta volna, ha nem emelkednek jelentősen az üzemanyagköltségei, és nem húzódik el az afrikai országban a választás, ami ugyancsak negatív hatást gyakorolt a cég pénzügyi eredményire.
Ennek ellenére a légitársaság húsz új útvonal megnyitása mellett döntött afrikai, európai és ázsiai célállomásokra. Azt nem lehet tudni, hogy ezek között lesz-e korábban bezárt, és most újranyitandó útvonal.
A CH Aviation cikke szerint a vezérigazgató közölte, hogy az öt visszakerülő gép közül csak egynek van jelenleg biztos helye: az egyik 777-300ER az idén októberben induló Nairobi – New York JFK útvonalukon állhat majd szolgálatba.
A szélestörzsű Boeingek idén szeptember és 2019 decembere között kerülnek majd vissza és állnak szolgálatba eredeti tulajdonosuknál.
A kenyai légitársaság emellett széleskörű stratégia partnerségre szeretne lépni a South African Airways-zel, a code-share megállapodáson felül a közös járatüzemeltetés sem kizárható a jövőben a két cég együttműködésével.
A Kenya Airways flottája jelenleg hét Boeing 787-8-asból, két 737-700-asból, nyolc 737-800-asból és tizenöt Embraer E190-esből áll. Európában jelenleg három városba, Amszterdamba, Londonba és Párizsba jár Nairobiból a légitársaság.