Willie Walsh, az IAG-csoport vezére szerint a koronavírus összességében nem fog jelentős hatást gyakorolni a globális utazási trendekre és forgalomra, az iparág elég erős ahhoz, hogy átvészelje ezt az időszakot. Közben az Airbus közölte, a vártnál tovább marad zárva tiencsini gyára.
Az International Airlines Group (IAG) rövidesen leköszönő vezetője Dohában, a CAPA elemzőcég konferenciáján beszélt erről. Tapasztalatai szerint a csoporthoz tartozó légitársaságok nem tapasztaltak különösebb változást a globális utazási igényekben, leszámítva a hatóságok által leállíttatott kínai járatokat – írta a Reuters.
Ehhez kapcsolódva Akbar Al-Baker, a Qatar Airways főnöke azt mondta, a légiközlekedés ugyanolyan biztonságos maradt a járvány kitörése után, mint bármelyik másik tömegközlekedési forma.
Willie Walsh emellett annak a meggyőződésének adott hangot: a légiközlekedési iparág elég erős ahhoz, hogy gond nélkül átvészelje a kínai gazdaság esetleges visszaesésének következményeit.
Mint ismert, több kínai gyárban is felfüggesztették a termelést, a holdújévi üzemszünetet több vállalat meghosszabbította, és az áruszállítás is akadozik egyes tartományokban.
A hírügynökség beszámolt arról is: a nagy integrátor cégek egyelőre nem tervezik, hogy több cargo járatot indítsanak, annak ellenére, hogy a Kínába közlekedő utasszállító gépekben szállított, úgynevezett belly cargo kapacitás kiesett. Az OAG adatai szerint több mint 25 ezer járattal kevesebb repül ezen a héten.
Az Airbus szerdán jelentette be, hogy meghosszabbította a korábban tervezett leállást a tiencsini egységében. A gyártó egyelőre vizsgálja, hogy mikor nyithat újra az összeszerelőüzem, és azt, hogy milyen hatásai lesznek a lépésnek. Az európai gyártó azt tervezte, hogy hatra emeli a havi gyártási rátát.