Az A380-as gyártás hosszú távon történő fenntartására kért garanciákat az Airbustól az Emirates, a légitársaság közlése szerint a dubaji cég tulajdonosai ezt szabták az újabb megrendelés feltételeként.
Az Emirates vezérigazgatója, Tim Clark azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy a légitársaság tulajdonosai
garanciákat kértek az Airbustól arra, hogy az európai cég legalább tíz évig fenntartja az A380-as gyártását.
Mint ismert az Emirates közel 40 darab A380-as megrendeléséről tárgyalt az Airbusszal, az előzetes hírek és szakértők nyilatkozatai szerint a szerződés aláírására a Dubai Airshow első napján, november 12-én vasárnap kellett volna sor kerüljön, ám ez elmaradt.
Az Emirates, mint a típus legnagyobb üzemeltetője jelenleg 100 darab A380-assal rendelkezik és további 42 darabra van érvényes megrendelése.
Az Airbus hivatalos megrendelésállománya szerint az európai gyártó összesen körülbelül még 100 darab A380-asra rendelkezik megrendeléssel. A százból 58 darab sorsa a legjobb esetben is bizonytalannak mondható, könnyen előfordulhat, hogy ezeket lemondják a megrendelők. Az óriástípusra pedig évek óta nem találtak új vevőt.
Az Emirates közel negyvendarabos megrendelésével a tényleges megrendelésállomány körülbelül 100 darabosra hízna, ez több mint 10 évre adna munkát a gyártósornak a csökkentett gyártási ráta mellett.
Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus 2018-ban éves szinten 12 darabra csökkenti az A380-as gyártósor kibocsátását, 2019-től pedig már csak 8 darabot készít el az európai gyár a kétszintes típusból.
Az Airbus nem hivatalos közlése szerint a tárgyalások folyamatban vannak és biztosak abban, hogy megtalálják a megoldást.
Ez egybevág Tim Clark nyilatkozatával, aki azt mondta, hogy az Airbus végül hajlandó lesz megadni a kért garanciákat.
Az Emirates arra számít, hogy egy nagyobb megrendeléssel a többi légitársaság részéről mutatkozó kereslet is megélénkül a típus iránt, és így több mint tíz évig folytatódhat a gyártás.
Az Aviation Weeknek nyilatkozó iparági szakértő szerint évi nyolc- vagy akár hétgépes gyártási ráta mellett az Airbus még emészthető nagyságrendű veszteségek mellett tudná folytatni az A380-as gyártását.
Mindezek ellenére a jelek szerint az Airbus már nem reméli, hogy a szerződés létrejöhet a Dubai Airshow hátra lévő napjain,
Fabrice Bregier a kereskedelmi repülőgép üzletág elnöke november 13-án elhagyta Dubajt, Tom Enders az Airbus vezérigazgatója pedig várhatóan szintén távozik a nap folyamán.
Az Airbus értékesítési főnöke, a legendás, de nyugdíj előtt álló John Leahy a legmagasabb szintű vezető az európai gyártó részéről, aki Dubajban maradt.