Az európai uniós közlekedési bizottság a nemzeti légitársaság terveire kíváncsi. Elvileg rutinmegbeszélés lesz, de érdekessé teheti, hogy a Malév egyre szorosabbra fűzi az oroszokhoz kötődő szálakat.
Csütörtökön egyeztetnek a Malév tulajdonosai és az uniós közlekedési bizottság, illetve a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő és az AirBridge Zrt. képviselői. Brüsszeli kérésre Költő Magdolna, a Malév tulajdonosa és az orosz Vnyesekonombank képviselője a magyar légitársaság tulajdonosváltásáról és annak következményeiről beszél az unió képviselőinek.
A Napi információja szerint a személyes találkozó rutineljárásnak tekinthető, amelynek keretében a brüsszeli közlekedési bizottság a magyar nemzeti légitársaság működését és terveit kívánja megismerni. Tárgyalások indultak arról is, hogy az orosz Szuhoj gépek szervizelését a magyar légitársaság Aeroplex nevű leánycége végezné. Az orosz Szuhoj Superjetekből 2010-től a Malév 30 darabot tervez vásárolni, az erről szóló szándéknyilatkozatot az elmúlt hónapban a párizsi légi show-n aláírták.
A vadonatúj fejlesztésű, 98 személyes regionális személyszállító repülőgép – amelyet orosz-német-olasz együttműködésben készítenek – első két darabját már tesztelik, várhatóan az év végén áll menetrend szerinti forgalomba. Az Aeroplex a domogyedovói reptéren már berendezett egy oroszországi karbantartó bázist, és elképzelhető, hogy a vnukovói és seremetyevói légikikötőben is nyitnak egyet-egyet. A most folyó megbeszélések tárgya az, hogy az oroszországi bázison kívül a Malév leányvállalata lenne a Szuhoj gépek európai karbantartóbázisa is.
Tizennégymilliárd forint volt a Malév 2008-as vesztesége, ebből 8,7 milliárdért a cég szerint a magas kerozinár okolható. A Malév 2008-ban 10,7 milliárd forint üzemi veszteséggel működött, ami 4 milliárddal kisebb a 2007-esnél.
Forrás: Napi Gazdaság, Index