Novemberben dönthetnek arról az Air France–KLM-nél, hogy létrehoznak-e egy fapados hosszútávú járatokat repülő leányvállalatot – mondta egy párizsi turisztikai vásáron Jean-Marc Janaillac, a légitársasági csoport vezetője.
A Eurowings, a Norwegian és egy újabb versenytárs, a nemrég indult French Blue által támasztott kihívások miatt az Air France-KLM is elgondolkodott azon, hogy hosszútávú, fapados járatokat indítsanak.
Az aero.de beszámolója szerint erről Jean-Marc Janaillac, a francia-holland cég vezetője beszélt kedden egy párizsi turisztikai vásáron.
Egy ilyen célra szolgáló leányvállalat létrehozásáról novemberben dönthetnek a vállalatnál.
Az igazgató beszélt arról is, hogy jelenleg az Air France a terrorcselekmények következtében visszaeső franciaországi forgalommal küzd, bár ennek ellenére a holding az idei évben nyereséggel zárhat.
Az összefoglaló emlékeztet arra, hogy Európában viszonylag új terület a hosszú távú fapados járatoké, a fentebb említett légitársaságok sorában az Air Caraibes tulajdonosai által alapított French Blue a legújabb szereplő. A párizsi Orly repülőtérről a Karib-szigetekre, Punta Canába repül 378 főre berendezett Airbus A330-300-assal, jövő nyáron Réunion szigetére is indít majd járatot a francia fővárosból.
Valamelyest az izlandi Wow Air tekinthető még ilyen célokat is megfogalmazó társaságnak (hiszen kínál átszállást az amerikai kontinens keleti partjára közlekedő, illetve az európai járatai között).
Az Air France-KLM meglévő, Transavia nevű fapados leánycége a rövid- és középtávú járatok piacán tevékenykedik. A hosszútávú járatokra alapítandó leánycéggel kapcsolatban a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva Janaillac arra is emlékeztetett: mérlegelnek minden érvet és ellenérvet. Különösen annak fényében, hogy a szakszervezetek eddig is élesen tiltakoztak a Transavia megerősítése ellen – tette hozzá. Azt ugyanakkor nem részletezte, hogy milyen célállomásokra járnának az új légitársasággal, valamint hogy átvennének-e az anyacégektől útvonalakat, vagy ezek mellett újabbakat indítanának.